Kurumsallık nedir iyi bilirim. Kurumsallığa senelerimi verdim.
Vizyonlar, misyonlar, üst yönetimler, profesyonellikler vesaire.
Kurumsal bir yapı gördüğünüzde anlarsınız. Duruşu, renkleri, tavrı.
Kurumsalı tercih edersiniz, çünkü profesyonellik beklersiniz.
Hangi sektör olursa olsun, eğer profesyonel yaklaşım istiyorsanız kurumsal firmayla çalışırsınız. Müşteri olarak da arkanıza yaslanmak istersiniz. Çözüm odaklılık beklersiniz.
Ben de öyle yaparım. Şahsım adına, daha az sorun yaşamak veya sorun olduğunda çözüm alacağımı bildiğim kurumları tercih ederim.
Sırf ucuz diye adı sanı olmayan firmadan alışveriş yapmam. Özellikle internet alışverişinde.
Üç kuruşun hesabını yapacağım diye günlerce dert sahibi olmak istemem.
Telefonumda kayıtlı iki market uygulaması var. Migros ve Carrefoursa.
Çoğunlukla Migros kullanıyorum. Çünkü daha çok marka var.
Nadiren Carrefoursa kullanıyorum. Migros'ta aradıklarım yoksa, teslim tarihi uymuyorsa gibi.
Dün de öyle oldu. Eksik ürün fazla olunca Carrefoursa uygulamasından seçtim, aldım.
Almaz olaydım.
Saat olarak dün akşam saat 19:30 22:30 seçtim ki sabahtan kahvaltılıklar gelmiş olsun, yemek malzemeleri elimde olsun ki sabah işlerimi halledeyim.
Saat 22:30 oldu gelen giden yok. Dedim olur öyle, yoğunluk vardır.
Bekle bekle, kapı çalmıyor. İyi niyetimle dedim ki, yetişmedi demek, sabah gelecek.
Sabah kalktım, uygulamaya baktım ve gördüm ki siparişimi bu akşam aynı saate programlamışlar.
Whatsapp hattı var, yazdım. Klasik hazır cevaplılık, en kısa sürede dönecek mağazamız size. Tabii o kısa sürenin kısalığı neye ve kime göre onu bilmiyoruz.
Öğlen oldu, tık yok.
Mağazayı arayayım diyorum, mağazayla konuşmak imkan dışı. Sadece genel bir müşteri hizmetleri.
Siparişim nerede diyorum, iptal edilmiş diyor. Eh tabii devrelerim atıyor.
Ne demek iptal edilmiş, hangi sebeple ve niçin haber verilmiyor diyorum, karşıda sessizlik.
Anlıyorum ama olabiliyor bazen diyor.
Normal bir durum yani. Telaşa gerek yok.
Bir daha sipariş vermeniz gerek, aktive olmuyor diyor.
Atom parçalanacak tabii haklı, zor bir işlem.
Telefonu kapatıyoruz Whatsapp hattına dönüyorum belki bir sonuç alırım.
Cevap öğretilmiş, ezberlenmiş, çözüme kapalı.
Banu hanım dilerseniz yeniden sipariş oluşturabilirsiniz sizin için yapabileceğim başka bir şey var mı?
Yeniden Carrefoursa kullanacağımı sanıyor.
Müşteri mutsuz, ve sen hatalısın ama çözüm üretmeye zahmet etmiyorsun. Ama kurumsal firmayım diyorsun.
Kurumsal rolü yapıyorsun sadece. Çünkü kurumsallık böyle bir şey değil. Marka yönetimi bu değil.
Hata olur, gecikme yaşanır, yanlışlık yapılır. Mesele bunu güzel yönetebilmek. Akşam gelmeyen siparişi, ertesi akşam getirirsin.
Yeter ki çözmek iste.
Carrefoursa markasına kendi şirketimden bir deneyim örneği vererek bitireyim.
Lojistik sektöründeyim, uluslararası taşıma yapıyoruz, dev müşterilerin ton ton yüklerini getiriyoruz.
Çin'den çıkmış aktarmalı seferle İstanbul'a gelmesi gereken beyaz eşya Hollanda'da takıldı. Bekliyor ve bekleyecek çünkü uygun uçak yok.
Carrefoursa olsam, beklemem lazım.
Neyse ki değilim. Çözüm ürettim ve beyaz eşyayı uygun seferi olan Frankfurt' a araçla gönderdim ve çıkışı oradan sağladım. Bir hafta yerine iki günde beyaz eşyayı getirmiş oldum.
Kurumsal firmanın imkanlarını sonuna kadar kullandım.
Marka olmak böyle bir şeydir.
Tavsiye ederim.