Lojistiğin geleceği otonom sistemde

Sintek Lojistik CEO’su Oğuz Büte, sektörde yakın dönemde öne çıkacak en önemli trendin otonom araçlar olacağını söyledi.

Sintek Lojistik CEO’su Oğuz Büte, lojistik sektörünü doğru ürünü, doğru yerde ve zamanda, doğru kişiye ve doğru fiyatla ulaştırmak olarak özetliyor.

Büte, “Son yıllarda tüm sektörlerde büyük değişimler yaratan endüstri 4.0’ın hayatımıza kattığı son yeniliklerden biri de otonom araçlar oldu. Yazılımlar, kodlama sistemleri, yapay zeka, karanlık fabrikalar, IoT, bulut uygulamaları gibi teknolojilerle küresel tedarik zinciri güncel yapıya hızla adapte olurken, otonom araçlar daha hızlı, hasarsız, güvenli, daha az maliyetli ve verimli bir alternatif olarak öne çıkıyor. Yakıt tüketimi ve sektörün diğer önemli bir gündem maddesi olan karbon emisyonlarının azaltılması konusunda da olumlu sonuçlar doğuracak bu araçlar, büyük ve küresel lojistik firmaları tarafından artık daha sık tercih ediliyor.” dedi.

Kazaların azalması mümkün olacak

Bu sistemin yolları herkes için çok daha güvenli hale getireceğini belirten Büte, “Dünya çapında meydana gelen trafik kazalarının yüzde 94’ünden doğrudan sürücüler sorumlu. Bunu araçlarda meydana gelen mekanik arızalar ve bakımsız araçlar takip ediyor. Tüm bu yapı göz önüne alındığında sürücüsüz otonom araçlarla birlikte trafik kazalarının büyük ölçüde azalması mümkün olacak. Ek olarak bu araçların kullanımları sürücüden bağımsız olacağı için yol, hava, araçtaki arızalar vb. şartlara göre aracın genel durumu sürekli online olarak izlenecek ve bu da bakım masraflarının azalmasının ve aracın daha yakından kontrol edilerek yükün güvenliğinin sağlanmasının önünü açacak.” diye konuştu.

Sadece karayolu değil, tüm lojistik sektöründe kullanılıyor

Büte, farklı alanlarda inovatif uygulamaların aktif olarak tercih edildiğini açıyarak “Bugün sadece sürücüsüz araçlar olarak düşünülen bu sistemler, otonom forkliftler, robot kollar, otomatik depolar gibi farklı uygulamalarla hali hazırda lojistik sektöründe sıkça kullanılıyor. Sadece donanım olarak değil yazılım tarafında da ciddi uygulamalar görüyoruz. Otonom araçlar aynı şekilde sadece karayolu değil, havayolu ve denizyolu için de çok ciddi ve önemli bir alternatif oluşturuyor. Örneğin tamamen kendi kendine hareket eden ve yük taşımada kullanılabilecek uçaklar test ediliyor. Yine aynı şekilde otonom olarak hareket eden kargo gemileri, gelişen teknolojiler ile birlikte çok daha uzak mesafeleri kat edebilmeye başladı bile.” dedi.

Büte, son olarakgelişen teknolojilerle bu sürecin hızlanabileceğini ve yeni uygulamaların daha hızlı devreye alınabileceğini ifade ediyor: “Şu an karayolu, denizyolu, demiryolu ve havayolu lojistiğinde kullanılan tüm araçların devreden çıkarılması ve otonom hale getirilmesi ciddi oranda bir bütçe ve süre istiyor. Ek olarak bunun için gerekli teknolojik altyapı ve prosedürler de hazır değil. Ancak birçok şirketin filolarına otonom araçları da alması ve bu alanda farklı stratejiler yürütmesi, lojistik sektörünün geleceğinin bu yönde olduğunu gösteriyor.”

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri