Yapılan araştırmalara göre ‘Anneler Günü’nde yapılan harcamaların her yıl yüzde 15 ile 20 oranında artış gösterdiği belirlenirken, bir çok marka ve sektörün televizyonda yayınladıkları reklamlarla bu özel güne büyük ilgi gösterdiği ortaya çıktı. Medya Takip Ajansı Interpress’in firmalar tarafından televizyonda bu ay başından itibaren annelere özel yayınladıkları reklam filmlerini incelemesi sonucu bir çok sektör ve markanın iki hafta boyunca verdikleri reklamlarla tüketicilerin ilgisini çekmeye çalıştığı tespit edildi.
En çok reklamı aksesuar sektörü verdi …
Kanallarda yayınlanan reklamların incelendiğinde, ekranlarda ‘Anneler Günü’ ile ilgili Mayıs ayı başından bu yana yaklaşık 5 bin spot ve 100 bin saniyeye yakın reklam filmi izlediğimiz belirlendi. Bu ay başından itibaren ekranlarda Anneler Günü ile alakalı en fazla reklamı aksesuar sektörünün verdiği belirlenirken ikinci sırada teknoloji ürünleri ve mağazaları yer aldı. Üçüncü sırayı ise elektronik ve interaktif yayıncılık reklamlarının aldığı tespit edildi.
Anneler Günü ile ilgili haberler geçen yıla göre arttı …
Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de her yıl Mayıs ayının ikinci haftası kutlanan ‘Anneler Günü’ ile ilgili bu yıl başından itibaren medyaya 14 bin 865 haber yansıdığı tespit edilirken, geçen yıl bu özel gün hakkında aynı dönemde medyada çıkan haber sayısının 12 bin 20 olduğu belirlendi.