Aile eğitim programlarında amacın ebeveynlerin becerilerini geliştirmeleri ve olumlu çocuk iletişim becerilerini öğrenmeleri olduğunu anlatan DoktorTakvimi.com uzmanlarından Uzm. Psk. Gözem Kıray Kaş, bu tarz eğitimlere katılan ebeveynlerin çocuklarının özgüvenlerinin ve akademik başarılarının arttığına dikkat çekiyor. Hayatı mücadelesiz kazanma, kolay yoldan sonuca varma ve çocukların kaybettiği durumlarda yenilmişlik duygusu ile baş etmeme durumunun gerçek hayatta olmadığını söyleyen DoktorTakvimi.com uzmanlarından Uzm. Psk. Gözem Kıray Kaş, bu anlamda çocuklara mücadele sonucunda kazanmanın daha fazla mutluluk getireceğini, sanal ortamda kurulan arkadaşlık yerine gerçek hayatta bireysel değer görmenin önemini öğretmek gerektiğini ifade ediyor.
Öğretmeniyle olumlu bağ kuran çocuk başarılı oluyor
Uzm. Psk. Kaş, eğitime katkı sağlayan etmenlerden dördüncüsünün çocuklara kendi değerlerini kazanma bilinci vermek olduğunu, bunun da bireyin özgüvenini arttıracağını hatırlatıyor.
Özgüveni olan bireyin kendini akademik başarı için motive edeceğini belirten Uzm. Psk. Kaş, “Eğitim hayatının pozitif ilerlemesi için motivasyon bir gerekliliktir” diyor. Çocuğun öğretmeniyle kurduğu bağın önemine de dikkat çeken Uzm. Psk. Kaş, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Başarı odaklı bir öğretmen ile çocuğun tanışması yaptığı çalışmaların ve çabalarının önemini görmemesini sağlar. Bazı öğretmenler öğrenmenin önemi üzerinde durdukları için, öğrenciler süreç içerisinde neler yaptıklarına, yani öğrenmelerine odaklanırlar. Öğretmenler çocukların öğrenme stilleri üzerinde dururlarsa daha kalıcı öğrenme ile öğrenciler akademik başarı yönünde motive olacaktır.”
Başarısız olmayı hiçbir çocuk istemez
Çocuklara neden sonuç ilişkisini öğretmek de eğitime pozitif bir katkı sağlıyor. DoktorTakvimi.com uzmanlarından Uzm. Psk. Gözem Kıray Kaş, bu katkıyı şöyle açıklıyor: “İlk olarak bebekken eşyaları atar ve ses çıktığını öğrenirler. Yaşları daha büyüdükçe kararlar alıp sonuçlarını görürler. Bazı aileler korumacı olduklarında bu neden sonuç ilişkisini çocuklarının görmesine engel olur. Ancak fırsat verildiğinde muhakeme becerisi gelişen çocuklar eğitim hayatında da kararlar alır, bunların sonuçlarında yeni stratejiler belirlerler. Başarısız olmayı hiçbir çocuk istemez. Eğer muhakeme becerisi yüksek olan bir çocuk başarısızlık yaşarsa eğitim hayatı için yeni stratejiler belirleyecektir. Burada anne ve babaların görevi çocuklarına destek olmaktır. Çünkü onların yerine karar vermek aslında çocuklara katkı sağlamaz.”