Çağımızda teknoloji alanında yaşanan hızlı ve köklü değişimler karşısında şirketler de boş durmuyor. Medya Takip Merkezi, daha etkili veriler elde etmek amacıyla üçüncü nesil teknolojilerle donatılmış sistemlerini, Ar-Ge Merkezi boyutuna taşıdı. Medya verilerini akıllı bilgiye dönüştüren çalışmalar yapan MTM’nin hedefi, küreselleşen rekabet ortamında işletmeleri rastlantısal verilerle değil, akıllı medya bilgileri ile buluşturmak.
TV takibinde yeni bir soluk
Data takibi ve ölçümlemesi yapan şirketler için, sesi tanıyan ve yazıya dönüştüren teknolojik gelişmeler artık öne çıkıyor. Bu yazılımlar bir taraftan medya takip şirketlerinin işine dahil olurken, diğer yandan daha çok mecranın ölçülmesini sağlıyor.
Örneğin TV ve radyoların takibinde kullanılan “Speech to text” teknolojisi ile artık daha çok sayıda TV ve radyo, daha hızlı ve verimli sonuçlarla ölçülebiliyor.
Öte yandan son dönemlerin revaçtaki iletişim ağı sosyal medya, takip ihtiyacı artan bir mecra olarak önem kazanırken, medya takip şirketleri de bu alandaki servislerini geliştiriyorlar. Şirketlerin iletişim faaliyetlerinde önemli rol oynar hale gelen sosyal medya verileri, anlık takip edilip sonuçları anında elde edilebiliyor.