Tamamen elektrikli olan eCitaro; hybrid modelinin yanı sıra düşük emisyonlu dizel ve gazlı motorlar da dahil olmak üzere farklı güç ve aktarma organı dışında, iki veya üç kapılı (solo da dahil) farklı versiyonlar halinde üretiliyor. eCitaro için metrobüsün küçültülmüş hali de denebilir. Elektrikli otobüsün 2019'da Türkiye'ye getirilmesi planlanıyor.
Mercedes Citaro ve eCitaro, tamamen aynı şasiye sahipler. Kabin için mimarisi aynen korunduğundan var olan koltuk ve özel donanım alternatifleri değişikliğe uğramadan kullanıma sunuluyor.
Yeni eCitaro bataryaları modüler bir yapıya sahip. Kullanım amacına bağlı olarak 6 adet ile 10 adet arasında batarya modülü toplamda 243 kWh kapasite kullanıma sunuyor. Bataryalar aks kafasına yakın konumlandırılan iki adet elektromotoru besliyor. Standart olarak sunulan versiyonda elektrik enerjisi prizden sağlanırken seri üretimde isteğe bağlı olarak pantograf üzerinden bir şarj alternatifi devreye giriyor. Biri aracın tavanına sabit ve diğeri araç tavanındaki raylar üzerinden olmak üzere iki farklı pantograf çözümü sunuluyor.
eCitaro’da kullanılan ısı yönetim sistemi övgüyü hak ediyor. Yüksek verimlilik seviyesine sahip klima CO2 ile çalışırken bir ısı pompası kabin içindeki ısıyı ayarlıyor. Tüm ısı yayan bileşenler birbirine bağlanırken, ısı yönetimi kabin içindeki yolcu sayısına bağlı olarak ayarlanıyor. Citaro ile kıyaslandığında ısıtma, soğutma ve klima için gerekli olan enerji tüketimi yüzde 40 oranında azalırken, buna paralel olarak menzil de artıyor.
Sergilenen araç eCitaro’nun kendine özgü tasarımı dışında ilave donanımları ve son derece şık metalik antrasit gövde rengi de dikkat çekiyor. 10 adet batarya ile donatılan aracın tavanına entegre edilen 6 adet batarya modülü nedeniyle araç bir yanal ve bir dikey salınım önleyici ile donatılmış durumda. Bunun dışında Elektronik Stabilite Programı (ESP), lastik basınç kontrol sistemi ve elektrohidrolik direksiyon Intelligent Eco Steering gibi elektronik donanımlar devreye giriyor.
İçe doğru açılan elektrikli kapılar kabin içine erişimi sağlarken, ikinci kapıda mekanik bir katlanan rampa yer alıyor. Kabin içi, yeni Evo Thermatic Plus ile tam otomatik olarak iklimlendiriliyor. Yolcular markanın kendi üretimi olan “City Star Eco” koltukların keyfini sürüyor. Koltukların üst kısmı siyah renk ile boyanırken oturma ve yaslanma noktaları “Flash” adındaki döşemelik kumaş ile kaplanıyor. Çakıl taşı görünümüne sahip gri zemine Evo Steel tipi boru dikmeler yerleştirilirken, siyah metal tavan barları ve metalik mavi durdurma düğmeleri görsel bir şölen sunuyor. Yolcular 29 inç büyüklüğünde TFT ekran üzerinden bilgilendirilirken, 13 adet ikili USB soketi yolcuların mobil cihazlarını şarj etme olanağı sunuyor.
eCitaro’nun sürücü kabini bağımsız olarak iklimlendiriliyor. Sürücü ayrıca iklimlendirmeli bir koltuğun keyfini sürüyor. Mercedes-Benz’e özel kokpit tasarımı korunurken devir göstergesinin yerini eCitaro’nun enerji akışını gösteren bir güç metresi alıyor.