Sosyal medya dünyasında platformların birbirlerine benzer özellikleri getirmesi, rekabetin oluşmasında büyük bir etki oluşturdu. Özellikle Facebook ve TikTok arasındaki rekabet, son zamanlarda oldukça hissediliyor. Şimdi ise Facebook ve Instagram’ın sahibi Meta, Twitch rakibi olabilecek yeni bir canlı yayın platformunu test ediyor.
Meta, ‘Super’ adlı platformunu içerik üreticilerle test ediyor
Bir rapora göre Facebook ve Instagram’ın ana şirketi Meta, ‘Super‘ adlı bir canlı yayın platformunu sessizce test ediyor. Detaylara göre şirket, bir süredir içerik üreticilerle birlikte test gerçekleştiriyor. Super adlı yeni platform kullanıcıların reklam geliri için etkileşimli canlı yayınlar düzenlemesine izin verecek.
Proje, en az 100’den az içerik üreticileriyle test aşamasında ancak, 2020’de beri geliştirme aşamasında olduğu söyleniyor. Bloomberg raporu, platformu, insanların özel mesajlar ve etkileşimler için ünlülere ödeme yapmalarını sağlayan Cameo’ya benzetti.
Bir Meta sözcüsü yaptığı açıklamada, Meta’nın şu anda Instagram ve Facebook içerik üreticilerinin siteye doğrudan erişim talep etmelerine izin verdiğini açıkladı. Sözcü yeni proje için “Bu bağımsız bir proje.” dedi. Ayrıca şu cümleleri ekledi: “Yaklaşık iki yıldır çok sessizce test ediyorlar. Hedef, sonuçta Meta ürün ailesinin bir parçası olabilecek bir sonraki bağımsız projeyi yaratmaktır.”
Twitch’e benzer işlevselliğe sahip görünen platform şu anda Andru Edwards ve TikTok yıldızı Vienna Skye’nin de dahil olduğu kişilerle deneme aşamasında. Super, şimdilik izleyicilerin akışta yer alan özelliklere erişim için ödeme yaptığı katmanlı bir sistemde çalışıyor.
Meta’nın bu adımı, Facebook’un yakın zamanda Reels’lere olan odağı artırmak için Canlı Alışveriş özelliğini kapatmasının ardından geldi. Uzmanlar, Super’ın içerik oluşturucular için bir pazar olduğunu düşünüyor. Henüz test aşamasında olan platformun kullanıcılara ne zaman açılacağı hakkındaysa herhangi bir bilgi yok.