Karşıyaka’da Girne, Yeni Girne caddesi üzerinden Örnekköy'e ulaşacak olan tramyay hattı güzergâhının, ilçenin çevre yolu bağlantısı olduğuna dikkat çeken MHP Karşıyaka İlçe Başkanı Akif Yılmaz, yetkilileri uyardı. Çözüm önerisi sundu.
"Kent içi raylı sistemler trafiği rahatlattığı gibi tam bir kâbusa da çevirebilir” diyen Başkan Yılmaz,“Bu güzergah trafik yoğunluğu açısından sabah ve akşam pik saatlerinde tamamen kilitleniyor. Mevcut trafiği bile kaldıramayan cadde üzerine Hafif Raylı Sistemin kurulması trafiği kâbusa çevirebilir. Bunun için uygulamadaki mevcut sistemlerin fizibilitesinin çok iyi yapılması gerekiyor ki Konak ilçesinde yaşanan sıkıntılardan vatandaşlarımızın şikâyet ettiğini biliyoruz. Ulaşımı rahatlatmak için trafiği zora sokmak doğru bir yaklaşım olmaz. Yetkililerimizin de çok geç olmadan bu durumu dikkate alacakları inancındayım." ifadelerini kullandı.
MHP Karşıyaka İlçe Teşkilatı'nın, Karşıyaka'nın trafiğini rahatlatmak için yapılması planlanan proje için çalışma yaptığını vurgulayan Başkan Yılmaz, "İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karşıyaka Bostanlı'dan başlayarak, Yunuslar sahilinden, Girne-Yeni Girne caddeleri üzerinden Örnekköy'e bağlanacak 5 kilometrelik tramvay hattının mühendislik ve mimarlık projelerinin hazırlanması ve ÇED raporunun alınması için ihaleye çıktı. 13 firmanın katıldığı proje ve ÇED süreci 12 ay sürecek. Yoğun nüfusun bulunduğu Bayraklı Soğukkuyu Mahallesi, Karşıyaka Örnekköy, İmbatlı, Postacılar mahallelerine kolay ulaşım imkanı sunacak olan tramvay hattı, Kuzey İZBAN hattın, Karşıyaka Tramvayı, Karşıyaka ve Bostanlı iskeleleri arasındaki ulaşım entegrasyonuna katkı sağlayacak. Biz de MHP Karşıyaka İlçe Teşkilatı olarak uygulamadaki sorunların çözümü için çalışma yaptık. Kent içi ulaşımda uygulamada olan üç sistem var. Bunların avantaj-dezavantaj ve maliyet- fayda analizlerini çıkardık.
Mevcut Metro sistemi kısa mesafeler için avantajlı değil. İkinci alternatif ise Hafif Raylı Sistem (HRS). Hafif Raylı Sistemin kilometre maliyeti 10 milyon dolar, tek araç maliyeti 1.9 milyon dolar, saatte tek yön yaklaşık 20 bin -30 bin yolcu kapasitesine sahip. Avantajları, yer üstünde ve yeraltında imalat, hemzemin istasyon yapılarıdır. Dezavantajları ise nispeten uzun yapım süresi, gürültü emisyonlarında artış, eğim tırmanma kabiliyeti sınırlı, yüksek kurp yarıçapıdır. Bu sistemin sıfırdan yükselen kota sahip, ayrıca çevre yolu bağlantısı olan caddede uygulanmasının ekonomik olmayacağını, mevcut trafik sorununu daha da ağırlaştıracağını düşünüyoruz.
Üçüncü alternatif de Mono Ray Sistemi (Monorail). Kilometre maliyeti 8.2 milyon dolar, tek araç maliyeti 1.4 milyon dolar, saatte tek yön yaklaşık 20 bin-30 bin yolcu kapasitesine sahip, 4'lü ve 6'lı setler halinde hizmet veriyor. Aynı anda 590 yolcu taşıyabiliyor. Avantajları kısa yapım süresi, maliyet avantajı, düşük enerji tüketimi, düşük kurp yarı çapı, yüksek eğim
tırmanma kapasitesidir. Dezavantajları ise yerüstü sanat yapılarından dolayı sıkışık alanlarda arazi üretim zorlukları, istasyon yapıları yüksek kotta olduğu için yolcu hareketinde görece zorluktur. Bu sistemin fayda-maliyet açısından sahilden yukarı doğru yükselen Girne-Yeni Girne caddesinde faydalı olacağını değerlendiriyoruz." sözleriyle açıklamasını tamamladı.