Uzun bir süredir, ülke genelinde yaşanan randevu sorunu ile ilgili yoğun şikâyetler aldıklarının altını çizen Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) İzmir Milletvekili Tacettin Bayır, ‘’20 sene boyunca ülkeyi yönetenlerin, sağlıkta yaptıkları reform ortadadır. Geldiğimiz noktada hasta olan vatandaşlarımıza, randevu verilememekte, verilen randevuların dolu olduğu ifade edilmekte ve yetkili birine ulaşılması neredeyse imkânsız olduğu görülmektedir. Bu duruma acil bir çözüm bulunması gerekmektedir’’ dedi.
Yaparsa AKP Yapar
Partili Cumhurbaşkanının da, hastanelerde randevu alma konusu başta olmak üzere sağlık alanında yaşanan sorunlarla ilgili duyduğu rahatsızlığı, kurmaylarına dile getirdiğinin altını çizen Bayır, ‘’Vatandaşlarımız, sağlık hizmeti alma konusunda çok ciddi sıkıntılar yaşıyor. Acil bir müdahale gerektirecek ya da ciddi bir sağlık sorununa yol açacak bir hastalığın önüne geçmek için, Alo 182’yi arayan vatandaşlarımız hatlarda uzun süreler bekletilmekte, kendilerine randevu verilememektedir. Sağlık gibi ciddi bir konuda, insanlarımıza reva görülen durum ne yazık ki budur. Tarım, hayvancılık, ekonomi, maliye politikalarında olduğu gibi, AKP’nin sağlık politikası da net bir biçimde söylüyorum ‘İflas etmiştir.’ 20 sene boyunca iktidarda kalacaksınız ve randevu sorununu bile çözemeyeceksiniz. Seçimlerde afişleri vardı ‘Yaparsa AK Parti Yapar’ diye. Evet, çözülmesi zor olmayan bir konuyu bile, karmakarışık bir hale getirmeyi başarabildi. Umarım ve diliyorum ki, bir an önce bu sorun çözülür ve vatandaşlarımız daha fazla mağdur olmaz’’ ifadelerini kullandı.
İşte O soru Önergesi;
Tarafımıza bildirilen şikâyetler doğrultusunda, hastanelerden randevu almak için “182 Hastane Randevu Merkezi´ni arayan vatandaşların telefona ulaşamadıkları, ulaşanları ise randevuların dolu olduğunu ve randevu alamadıklarını belirtmektedirler. Uzun süre hatta bekletilip hattın düşmesinden şikâyetçi olup, karşılarında muhatap olacak bir kişi bulamadıklarını ifade ediyorlar.
Bu bağlamda;
Alo 182 Hastane randevu hattını yeterli görüyor musunuz?
Alo 182 hattında toplam kaç personel çalışmaktadır?
Bu durumun yaşanmasının sebebi veya sebepleri nelerdir?
Alo 182 Hastane randevu hattında yaşanan sorunların giderilmesi için, çözüm odaklı bir çalışma başlatmayı düşünüyor musunuz?
Çözüm odaklı bir çalışma yapmayı düşünüyorsanız, bu çalışmalar nelerdir?
Yapılacak çalışmaları kamuoyu ile paylaşacak mısınız? Bu sorunun çözümü ile ilgili olarak bir zaman aralığı belirlediniz mi?