KalDer İzmir Şubesi'nin, bu yıl 'Vuca: Değişim Dünyası' temasını işlediği “Mükemmelliği Arayış Sempozyumu” (MAS) çalıştaylarla başladı.
KalDer İzmir Şubesi'nin bu sene 17'ncisini düzenlediği MAS'ta ekonomiye yön veren şirket ve liderleri İzmirlilerle buluşuyor. İzmir Hilton Oteli'nde düzenlenen sempozyum 03 Haziran Cuma gününe kadar devam edecek.
MAS 'Vuca: Değişim Dünyası' kapsamında ilk gün 10 çalıştay gerçekleşti. Sabah düzenenen çalıştaylarda “İnovatif Müşteri Deneyimi” “Yumuşak Güç İlkeleri ile Liderlik” Strateji Odaklı Yaratıcılık” “Etik Yönetimi ve Etik Kod Yazma” “Veri Tabanlı Pazarlama ve CRM Yaklşaımları İle Verimliliğinizi Maksimize Edebilrisiniz” konuları işlenirken, öğleden sonra ise “Hayatla İletişim” “Kaizen Yalın Çalışmalarını Yönetmek; Liderin Kaizeni: Obeya'dan Gemba'ya” “Kuruluşlar Eğitim, Gelişim ve Öğrenme Süreçlerinde Neleri Yanlış Yapıyor” Pserformans Değerlendirme Sistematiği ve Yetkinlik” ile Vuca Dünyasında Liderlik; Bilinenin Ötesine Geçmek, Aykırı Akıllar, Cesur Yürekler” temaları ele alındı.
Bu yıl ki MAS'a kapsamında Futurebright Kurucusu Akan Abdullah, Anadolu Üniversitesi'nden Prof. Dr. Yavuz Odabaşı, TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Şükrü Ünlütürk, Enocta CEO'su Ahmet Hançer, DYO Boya Genel Müdürü Serdar Oran, Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Şerafettin Aşut, Bosch Fabrika Müdürü İrfan Bayrak, Maxion Jant Genel Müdürü Hakan Ünlü, Şef Maksut Aşkar, yapımcı - sunucu Defne Sarısoy ve Vira Stratejik Ortaklı Kurucusu ve Yönetim Danışmanı Yazar Senem Kılıç gibi pekçok önemli yönetici de konuşmacı olarak katılıyor.
Vuca Dünyası Nedir?
VUCA kavramı, İngilizce volatility (değişken), uncertainty (belirsiz), complexity (karmaşık) ve ambiguity (muğlak) kelimelerinin birleşmesinden oluşuyor. Kavram ilk olarak Soğuk Savaş’ın ardından 1990’ların sonunda içinde yaşadığımız dünyanın büyük bir bir hızla değiştiğini ve bu durumun, doğal olarak liderleri bir dizi zorlukla karşı karşıya getirdiğini kabul ediyor. Ancak bu dünyanın yarattığı zorluklar yalnızca askeri ya da küresel mali krizleri değil, şirketleri ve dolayısıyla da en çok şirket liderlerini ilgilendiriyor. Liderler de, benzer bir manzarayla karşı karşıya. Vuca dünyasında, şirketler muğlaklığın ötesini görebilen, neyin başarılması gerektiğini açık bir şekilde karşı tarafa iletebilen liderlere ihtiyaç duyuyor.