Yeni yıla girdik mi?
Girenlerle hep beraber girdik.
Mutluluk, sağlık ve huzur dolu bir 2024 yılı olsun herkes için.
Ama aynı şeyi siyaset dünyası için maalesef söylemek mümkün değil.
Onların mutlulukları, huzurları ve hatta kafalarını fazla takarlarsa sağlıkları da 2024 yılında biraz sarsılacak.
Bunu falcı bacı kahve falına baktı da, söyledi de yazıyoruz da gibi düşünmeyin.
Önümüzdeki siyasi sürecin bir gerçeği bu.
2024’ün ilk ayında İl ve ilçelerde belediye başkanı adayları siyasi partiler tarafından açıklanacak. Bunun en net tarihini veren ise AK Parti.
AK Parti 15 Ocak’ta büyük bir aday tanıtım organizasyonu hazırlığı içinde.
Diğer siyasi partilerin aday açıklamaları da ama önce, ama sonra bu tarihe yakın zamanlarda olacağı da net.
Çünkü yerel seçimler Mart ayında ve aday olacak insanların önünde aday oldukları açıklandıktan sonra kala kala 2,5 ay, yani 75 gün var.
Bu 75 günde harıl harıl saha çalışması yapacak, tanıtımlar yapacak, toplantılar yapacak, ev ziyaretleri, esnaf ziyaretleri, küçüklü, büyüklü mitingiler yapacak olan adaylar için çok uzun bir süre de değil.
Siyasi partiler bir tarafından adaylarını açıklamak için hazırlık yaparken, diğer taraftan da parti yapısı içinde bulunan üyelerden oluşan yerel seçim çalışma toplulukları da oluşturmaya başladı.
Seçim Koordinasyon merkezleri, seçim ofisleri, planlı, plansız mitin ve toplantı tarihleri dahi yavaş yavaş belirlenmeye başladı.
Bu kadar şeyi bilen gazeteciler olarak adayların kim olduğu konusunda da aşağı yukarı bilgi sahibiyiz.
Favori olanları biliyoruz, sürpriz olanları biliyoruz, plase olanları biliyoruz.
Siyasi Partilerin Genel Merkezlerin kimi aday göstereceğini ise sadece siyasi partilerin Genel Başkanları biliyor, şimdilik.
Genel Başkanları ve yakın çalışma arkadaşlarından oluşan son toplantı masasından kimin ismi çıkar, favori favori olarak çıkar mı, sürpriz sürprizliğini yapar mı, plase olan plaseden gelir mi onu da bu ayın ortalarından sonra net göreceğiz.
Ancak şunu da belirtmeden geçmemek gerekiyor.
Bu yerel seçimlerin adaylara yüklediği, manevi yük kadar bir de maddi yük var.
Malum fiyatlar eski fiyatlar değil.
Enflasyona bağlı olarak artan maliyetler tanıtım ve medya anlamında da ciddi bütçeleri gerekli kılıyor.
Bu dönemde biraz da maddi gücü olan aday adayların ön plana çıktığını söylemek, seçimlerde maddi desteği her seçimde tercih eden siyasi partiler açısından bu seçimde biraz daha önemli.
2024’de birileri için mutluluk, sağlık ve huzur sandıklarda!