Bakanlığın açıklamasında, Türkiye'nin tarihi, kültürel ve doğal güzelliklerini dünya çapında tanıtmak amacıyla 2014'ten bu yana sürdürülen 'Turkey Home' kampanyası kapsamında, Anadolu kültürüne ait önemli bir unsurun da dünyaya tanıtılmasının sağlandığı kaydedildi.
'Turkey Home' tanıtım kampanyası kapsamında yapılan başvurunun sonuçlandı ve nazar boncuğu emojiler arasına dahil edildi.
Kampanyayı yürüten Tanıtma Genel Müdürlüğü'nün 30 Kasım 2017 tarihinde yaptığı başvuru sonrasında İngilizce'de 'Evil Eye Bead' olarak adlandırılan 'nazar boncuğu' ile ilgili sürecin 16 Temmuz itibarıyla tamamlandığı belirtildi.
Başlangıç olarak Twitter'ın web sürümünde kullanılmaya başlanan nazar boncuğu emojisinin önümüzdeki günlerde tüm mecra ve platformlarda yaygınlaşmasının beklendiği ifade edildi.