Çarşamba günü açıklama yapan Netflix Inc., sekiz senedir ilk defa ABD’de müşteri kaybettiğini, diğer ülkelerdeki yeni abone hedefine de ulaşamadığını duyurdu. Şirketin Nisan-Haziran ayları arasında 130 bin ABD’li müşterisini kaybettiğini gösteren ikinci çeyrek raporunun ardından Netflix hisseleri yaklaşık yüzde 12 değer kaybetti. Şirkete göre müşteri kaybedilmesinin sebebi, ikinci çeyrek boyunca yayımlanan yeni yapımların beklendiği kadar ilgi çekmemesi ve bazı piyasalardaki fiyat artışının büyümeyi durdurması.
Netflix, ABD dışında 2,83 milyon ücretli abone kazandı. Bu rakam, analiz uzmanlarının beklentisini 4,8 milyon altında. Şirket, hissedarlara yazdığı bir mektupta “Bütün bölgeler için hedefimizin altında kaldık. Ancak özellikle fiyat artışının yaşandığı bölgelerde müşteri kaybettik.” ifadesini kullandı.
Fiyat artışının abone kaybına yol açacağı öngörülüyordu
Netflix CEO’su Reed Hastings, analiz uzmanlarıyla yaptığı bir görüntülü aramada, “Bu yılı geçtiğimiz yıldan daha fazla aboneyi bünyemize katarak kapatmayı planlıyoruz.” dedi. Netflix şu anda dünya genelinde 151,6 milyon aboneye sahip. Şirket, ikinci çeyrekte Britanya, İsviçre, Yunanistan ve Batı Avrupa’da fiyat artışı yapmıştı. Mart ayında yapılan bir ankette, ABDli Netflix abonelerinin yüzde 81’i Netflix’in aylık ücretinin 5 Dolar kadar artması durumunda aboneliklerini durduracağını belirtmişti.
Netflix’in hisse başına net kârı geçtiğimiz yıl 85 cent iken bu yılın ikinci çeyrek raporunun ardından 60 cent’e düştü. Toplam hasılat 3,91 milyar Dolar’dan 4,92 milyar Dolar’a yükseldi. Uzmanların tahmini ise 4,93 milyar Dolar olacağı yönündeydi.