Disney+ ve Amazon gibi firmalardan sonra YouTube da video akış platformu açacağını duyuran Netflix, kullanıcı kaybını önleyebilmek için hazırladığı yeni abonelik sisteminde bazı değişikliklere gitmeye karar verdi. Exxen’in kullanıcılara sunduğu reklamlı abonelik modeli, dünya devleri tarafından da değerlendirilmeye başlandı. Daha fazla kullanıcıya ulaşmak isteyen Netflix, yeni abonelik sistemi için kolları sıvadı.
İş ortaklarına duyuru yapan şirket, 2023 yılının başlarında yeni abonelik sistemini faaliyete geçireceğini açıkladı. Mevcut Standart planın 37,99 TL’lik fiyatından daha ucuz olacağı belirtilen yeni abonelik seçeneği, çocuk programlarında ve Netflix Original yapımlarında reklamsız olacak.
Tartışmalı Netflix reklam destekli paketi, yeni bir iddiayla karşı karşıya. İddialara göre reklamlı pakette önemli bir özellik olmayacak. Analistler, bazı çocuk programı yapımcılarının Netflix ile görüşme halinde olduğunu ve içeriklerinde reklam gösterilmesini istemediklerini ifade etti. Henüz kesinleşmese de Netflix’in diğer yapımcıların içeriklerinde reklam göstereceği tahmin ediliyor. Reklamı abonelikte indirme özelliğinin kaldırılacağı biliniyor. Kullanıcılar, reklamlı aboneliği tercih ettiklerinde ne yazık ki çevrimdışı video izleyemeyecek.