Geniş kitleler tarafından kullanımı artan ve tüketimin yeni bir dijital biçimi olduğu kadar paylaşmanın da önemli bir yolu haline gelen NFT’ler, adını artık bağış yoluyla da duyurmaya başladı. NFT’ler, sosyal sorumluluk kapsamında sahip oldukları birçok özellikten kaynaklı bir bağış yöntemi olarak da kullanılıyor. Pandemi döneminde yayılma ve gelişim imkanı bulan NFT’lerin, her şeyin dijital olarak dönüştüğü günümüzde geleneksel bağış etkinliklerinin güçlü bir alternatifi haline gelmeye başladığını aktaran Orderinbox CEO’su Doğu Taşkıran, NFT’lerin erişilebilir ve değer biçilebilir olmaları dikkate alındığında önümüzdeki dönemde çok daha fazla sayıda dijital bağış etkinliği görmenin mümkün olduğunu dile getiriyor.
NFT dünyasının demokratikliği ve şeffaflığı, hayır kurumlarına bağış sistemini, galerilerin ve müzayedelerin kontrolünden çıkararak herkes için erişilebilir kılma fırsatını tanıyor. NFT üreticilerinin ve satın alan kişilerin listelenerek kaydedilmesi, şeffaflık ve demokratiklik açısından da büyük önem taşıyor. Bunun farkında olan sosyal NFT pazar yeri Orderinbox ile The Giving Block da gerçekleştirdiği entegrasyon ortaklığıyla kullanıcılara bu alanda önemli kazanım sağlıyor. Fonların nasıl dağıtılacağının belirlenmesine karar vererek bir satışın ya da telif ücretlerinin bir kısmının veya tamamının, seçilen hayır kurumuyla paylaşılmasını kolaylaştıran bu ortaklıkla beraber, kar amacı gütmeyen kuruluşlara ve hayır kurumlarına bağış yaparak iyiliği yükseltmeyi amaçlayan kullanıcılar, topluluklarında kendilerini ifade etme fırsatı bulmanın yanı sıra 2 binden fazla kar amacı gütmeyen kuruluşa da bağış yapma imkanı buluyor.