“ODBÜ” Çok Yönlü Faydalar Sağlıyor

Yapılan araştırmada hane halkı tarafından en çok tercih edilen ürün yüzde 92.71 oranıyla nane oldu. Naneyi yüzde 86.46 ile ıhlamur ve yüzde 83.33 ile kekik takip etti. En az tercih edilen ürünler ise yüzde 3.13 ile atkuyruğu ve yüzde 5.21 ile laden oldu

Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. D. Sait Engindeniz, İzmir Orman Bölge Müdürlüğü’nden Hülya Arslan, Adnan Menderes Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Arş. Gör. Gökhan Çınar tarafından  “İzmir İli Kentsel Kesiminde Odun Dışı Bitkisel Orman Ürünleri Tüketiminin Analizi- ODBÜ-” konulu araştırma yapıldı.
         Ege Üniversitesi Ziraat fakültesi Dergisi’nde yer alan araştırmaya göre odun dışı orman ürünleri insanlara ekonomik, sosyal ve çevresel açıdan çok yönlü faydalar sağlıyor. 


      Yapılan araştırmada İzmir ili kentsel kesiminde ODBÜ’ye ilişkin hane halklarıyla yapılan anketlerden elde edilen veriler doğrultusunda tüketim yapısı, tüketici eğilimleri ve tercihleri analiz edildi. Araştırma sonucunda görüşülen hane halklarının büyük bölümünün bu ürünleri ODBÜ adıyla tanımadığı ortaya çıktı. 


BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRİYOR
      Araştırmaya göre kendi doğal ortamında katkı maddesi içermeden elde edilen odun dışı bitkisel ürünler, lezzetli ve aromatik gıdalar olması ile birlikte bağışıklık sistemini güçlendirici özellikleri barındırmasıyla da tüketiciler tarafından tercih edildikleri belirtildi. Son yıllarda insan sağlığını ve yaşam kalitesini arttırmaya yönelik bilinçlenme ve beraberinde  getirdiği önleyici ve koruyucu tedaviye yönelme ODBÜ’nün daha çok tercih edilmesindeki faktörlerden biri olduğu saptandı. 


GENEL SAĞLIK ALANINDA KULLANILIYOR
     Hane halkının tercihlerine göre odun dışı bitkisel ürünlerin kullanılma amaçları yüzde 25 ile yoğun olarak genel sağlık alanı olduğu belirtildi. Bunu yüzde 20.83 ile keyif, yüzde 8.33 ile tedavi alanı takip ediyor. 


EN ÇOK NANE TERCİH EDİLİYOR
      Yapılan araştırmada hane halkı tarafından en çok tercih edilen ürün yüzde 92.71 oranıyla nane oldu. Naneyi yüzde 86.46 ile ıhlamur ve yüzde 83.33 ile kekik takip etti. En az tercih edilen ürünler ise yüzde 3.13 ile atkuyruğu ve yüzde 5.21 ile laden oldu.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri