Turuncu TV’de yayınlanan Gerçek Haberci İle Gündem programına konuk olan Kızılay Konak Şube Başkanı Ömür Şanlı, Kızılay’ın Mustafa Kemal Atatürk’ün ismini verdiği bir kurum olduğuna dikkat çekti. Şanlı, “Bu yüzden sorumluluğumuz ve yükümüz biraz daha ağır. Kızılay dendiğinde akla kan ve doğal afetlerde çadır, yemek dağıtımı gibi akla geliyordu. Kızılay, son dönemlerde sosyal yardımlarıyla ön plana çıkmaya başladı. Bizler birçok noktada yardımlar yapıyoruz bunun dışında giydi, mobilya yardımları oluyor. Konak Belediyesi ile ortak çalıştığımız mobilya atölyemiz bitmek üzere. 4’üncü sosyal marketimizi önümüzdeki hafta Karabağlar Belediyesi ile açacağız” ifadelerini kullandı.
Şanlı, İzmirlilerin yardım konusunda duyarlı olduğunun altını çizerek “İzmir, farklıdır duyarlıdır ve Kızılay’ına sahip çıkar. Kurban ve Ramazan bayramlarında bizim telefonlarımız susmuyor sürekli bağış yapıyorlar. Kızılay, dünyanın birçok coğrafyasında Kızılay görev yapıyor. Ukrayna’ya da ilk yardım Kızılay’dan gitti. Türk Kızılay’ını sadece Türkiye olarak görmemek gerekiyor, birçok coğrafyada var” açıklamasını yaptı.
“Tek kriterimiz kişinin ihtiyaç sahibi olması”
Sosyal yardımlarda din dil ırk ayrımını kesinlikle yapılmadığına dikkat çeken Şanlı, “Bizim tek kriterimiz kişinin ihtiyaç sahibi olmasıdır. İdeolojisi siyasi görüşünü sormuyoruz. Biz elimizden geldiğince yardımlarımıza devam ediyoruz. Çocuklara kış aylarında giysi yardımı yapıyoruz. Bizim sosyal marketleri açmamızın bir nedeni de bizim bırakmamızın yanı sıra çocuğunu yanına alıp markete gidebilsin. Çocuğu o duyguya yaşatsın, hem gıda ihtiyacını alıyor hem de mutlu oluyorlar. Bu bize ayrı bir keyif veriyor. Yaşlılar ve engelli vatandaşlarımızı da düşündük. Ulaşımları sıkıntı olacağı için telefon ile irtibat kurarak ihtiyaçlarını soruyoruz. İhtiyaçları doğrultusunda evine ulaştırıyoruz. Çiğli Konak ve Karabağlar Belediye Başkanlarımıza çok teşekkür ediyorum. İlk başlattığımızda güvendiler, inandılar." dedi.
“Kızılay, gıda stoku yapmıyor marketler ile anlaşmalı”
Şanlı, dağıtılan gıda paketlerinin yüzde 80-90’ının bağışçılar tarafından hazırlandığını belirterek “Bağışçımıza şuradan al buradan al demiyoruz. Kendisi alıp teslim ediyor. Bazen soruyorlar, gıda paketinde neler olacağını aktarıyoruz kendi isteği doğrultusunda alıyor. Bizim en büyük sıkıntımız tarihlere bakılmasıdır. Kızılay, stok yapmaz. Marketlerle anlaşmalıdır, Ege Bölgesi’nde deprem olduğunda ilk alıcı biziz. Bizim ekibimizde diyetisyenler, sağlıkçılar bile var. Bayraklı’da bunları yaşadık. Çocuklar bizde hiçbir beklenti olmadan gönüllü çalışıyor. Evde bir kişi bile olsa deprem, sağlık eğitimi almamız gerekiyor. İlk yardım eğitimi alırsanız ani bir durumda ilk müdahaleyi uygulayabilecek durumda oluyorsunuz” görüşünü aktardı.
Son olarak mobilya yardımı ile ilgili önemli noktalara değinen Şanlı, “Arama kurtarma ekipleri, vardiyalı olarak arama yapıyor. Depremde de toz kalkmaması için su sıkılıyor. Biz ilk defa İzmir’de kurtarma ekiplerinin çadırlarına iç çamaşırından çorabına kadar tedarik yaptık. Vardiya değişiminde bu imkânı sağladık. Ekipler İzmir’de ilk defa bu kadar organize olunduğunu söyledi. Bir yerde deprem olduğunda bu arkadaşlarımızı yollarken ulaşımından konaklamasına baretinden yeleğine tedarik ederek masrafları karşılayarak gönderiyoruz. Evinize yeni bir mobilya aldığınızda eski mobilyanızı gelip biz alıyoruz. ‘0232 463 02 00’ numaralı hattan gün belirleyip, size kendimiz geliyoruz. Biz bu mobilyaların tadilatını da yapıyoruz sonra ihtiyaç sahiplerine ulaşıyoruz. Çok güzel ve keyifli işler yapıyoruz” dedi.