Aras Holding’in e-ticaret sevkiyatlarına odaklanan şirketi Jetizz’in yılbaşı döneminde yaşadığı hareketlilik hakkında konuşan Aras Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Elif İnci Aras, “Geçen yıl pandeminin de etkisiyle yılbaşında, e-ticaret alışverişleri bir önceki yıla göre yüzde 45 artmıştı. Bu artışın yanı sıra genel ortalamada yılbaşı dönemleri normal hacim yüzdesi yüzde 20-25 arasında artmakta” diye konuştu.
Son 10 günde tavan yapıyor
Yılbaşına doğru kampanyaların başlamasıyla kullanıcıların e-ticaret sitelerine ilgisinin daha da artacağını kaydeden Aras, “Artışın çoğu son 10 günde gerçekleşiyor. Örneğin yıl başından önceki son Pazar günü, reklamlar yüzde 20 daha fazla tıklanıyor” diye konuştu.
Çam ağaçları ilk sırada
E ticaret sitelerinde en çok ilgi gören ürünler hakkında da bilgi veren Aras, “Yılbaşı dekorasyon, hediyelik eşya, yılbaşı paketleri, kozmetik, giyim ve elektronik aletlerin satışı artıyor. Özellikle yılbaşı ağaçları, dekorasyon kategorisinin en çok büyüyen ürünleri olmakta. Satışı en hızlı artan diğer ürünler ise sırasıyla yılbaşı süsleri, mumlar, yapay çiçekler, kapı süsü, tablolar ve biblolar oluyor” ifadelerini kullandı.
Aras ayrıca şunları söyledi: “Hediyelik dışında ise hareketlenen kategorilerdeki spesifik ürünler daha çok giyim ve elektronik alet kategorilerinde olmakta. Cep telefonları en çok tercih edilen elektronik ürünlerin başında geliyor.”