Okullar açılması ile birlikte milyonlarca öğrenci ders başı yaparken tek çareleri eğitim olan otizmli çocuklar eğitime erişmekte güçlük çekiyor. Tohum Otizm Vakfı Genel Müdürü Özgül Gürel, otizmli her çocuğun eğitim hakkından eşit bir şekilde yararlanması için hak temelli yaklaşımın ve kapsayıcı eğitimin uygulamada hayata geçirilmesi ile ilgili konuştu.
Gürel "Yeni eğitim-öğretim yılında otizmli tüm çocukların eğitim ortamlarına ayrıştırılmadan dahil edilmesi ve gerekli düzenlemelerin ivedilik ile yapılması gerekiyor. Eğitim hayatına katılımda var olan önyargılar kırılamadığı için otizmli bireylerin iyi eğitim hizmetine erişebilmesi ve ilerleyen dönemlerinde aldıkları eğitim doğrultusunda kendi yeteneklerine uygun iş bulabilmeleri mümkün olmuyor. Ancak eğitim ortamına erişebilen otizmli çocuklar, ileriki yaşlarında hak ettiği toplumsal hayata kavuşabiliyor. Nüfusa projeksiyon yaptığımızda ülkemizde yaklaşık 1.900.326 otizmli birey olduğu ve bu durumdan etkilenen 7.601.304 aile ferdi bulunduğu tahmin ediliyor. Bununla birlikte Türkiye’de 0-19 yaş grubu arasında yaklaşık 574.963 otizmli çocuk ve gencin yalnızca 41.854’ü okullaşabilmiş durumda. Dolayısıyla otizmli çocuklar ve yetişkinlerin hayatlarına azami bağımsızlıkta devam edebilmeleri için okul öncesi eğitimden başlayarak nitelikli eğitim hizmetlerine erişimlerinin etkin şekilde sağlanması çok önemli. 2003 yılından bu yana otizmli bireylerin toplumda hak ettiği yere ulaşması için çalışmalarını sürdüren bir vakıf olarak daha fazla otizmli bireyin eğitime ulaşabilmesi ve toplumda hak ettiği değeri görebilmesi için çalışmalarımıza tüm inancımız ile devam edeceğiz" diye konuştu.