Koronavirüs salgınından önemli düzeyde etkilenen tekstil sektörü hem üretim hem de perakende açısından sekteye uğrasa da e-ticaret ile yaralarını sarıyor. Bir yılı aşkın süredir devam eden pandemi süreci dünyada önemli değişikliklere neden oldu. Pandemi, iş hayatında ise bazı sektörlere büyük zarar verirken, bazılarına da adeta sınıf atlattı. Bunların başında da e-ticaret sektörü geliyor.
Pandemi öncesi AVM’lerde yer bulmak zordu, caddelerde boş mağaza bulmak için uzun uğraşlar vermek gerekiyordu. Ancak ülkemize 2020 yılının mart ayında görülen ilk korona virüs vakasının ardından durumlar tersine döndü. Kısıtlamalar sebebiyle satışları düşen birçok işletme e-ticarete her zamankinden daha fazla önem vermeye başladı. Şirketler, bu süreçte kendi online sitelerine yatırım yapmanın yanı sıra pazar yerlerinde de etkin olmak için çaba gösterdi. Bu arada e-ticaret, hayatını eve taşımak zorunda kalan tüketiciye ihtiyaçların giderilmesi konusunda adeta can simidi oldu.
“Süreci iyi yönettik”
Tekstil sektöründe pandemiyle geçen bir yılı değerlendiren Moda Tekstil Konfeksiyoncular Sitesi (MTK) Başkanı Abdullah Salkım şunları söyledi: “Koronavirüs ülkeye girdiğinde herkes gibi bizde ne yapacağımızı açıkçası pek bilmiyorduk. Süreç herkes gibi bize de bekle gör taktiğini uygulamayı zorunlu kıldı. MTK olarak onlarca ülkeye toptan ürün ihraç eden bir kuruluşuz salgın dönemindee-ticaret MTK’da pek yaygın değildi. Pandemiden birkaç ay sonra e-ticarete yönelen firmalarda ciddi artışlar yaşandı.”
Pandemi sürecini rahat yönetebildiklerini ifade eden Başkan Abdullah Salkım, “Rekorlar kırdığımız bir dönemi geride bıraktık. Bu süreçte tüm MTK’yı kapsayan e-ticaret konusunu gündemimize alarak hedeflerimizi yükselttik. Tekstilin tüm dallarını barındıran MTK Sitesi, gelinlikten damatlığa, abiyeyeden spor giyime, bebek giyiminden çocuk giyimine, kumaştan deri ürünlerine ve bir çok ürün gamına sahip olan MTK’nın yükselişi hızkazandı. Artan satışlarımız bizlere ‘yatırım yapın’ sinyali verdi. Üretimlerimiz kat kat büyürken yatırımlarımız da arttı. Tüm bu büyük yükseliş pandemi sürecinde gerçekleşti” diye konuştu.
e-ticaretin önemi
Tekstil odaklı e-ticaretin giderek yarışmacı bir sektör haline geldiğini dile getiren Başkan Salkım, “Sürekli pazar araştırması yapıyoruz ve pandeminin başlangıcından bu yana Türkiye’de kurulan e-ticaret sitesi sayısının binlere ulaştığını görüyoruz. Bu rekabet sektörün kalitesinin artmasına neden oluyor. Süreçte bizim gibi e-ticaretin artılarını ve sektöre nasıl daha olumlu bir etkisi olacağı konusuyla ilgili fikir alışverişlerinde bulunuyoruz. Tekstil sektörünü şu anda büyük oranda e-ticaret ayakta tutuyor ve bunun farkında olan bir kurum olarak e-ticaret ile ilgili yatırımlarımızı sürdüreceğiz” ifadelerini kullandı.