Pegasus mu? 'Yeter'us mu?

Ali EYCE

Havayoluyla yolculuk yapmayı insanlar neden tercih eder?

Birincisi, gideceği yere çabuk varabilmek için.

İkincisi, gideceği yerle ilgili daha kısa yolculuk yapabilmek için.

Üçüncüsü, temiz, güvenli, saygı dolu, sevgi dolu bir yolculuk yapabilmek için.

İnsanların kara yoluyla, demir yoluyla, deniz yoluyla yolculuk yerine, varsa hava yoluyla yani uçakla ulaşım imkanını tercih etmelerinin sebepleridir bunlar.

Hava yolunun tercih edilmesinin de önemli ayrıntılarıdır.

Son günlerde, son aylarda ve son yıllarda Türkiye'de hava yolu taşımacılığı hizmeti veren PEGASUS ile ilgili şikayetler bir hayli artmaya başladı.

Uçağa alınmayan, uçağı iptal edilen, bavulu kaybolan, bavulu harap edilen, verdiği eşyasını geri alamayan ve hatta uçakta saatlerce mahsur kalanlar, 'Yeter artık PEGASUS' diye yazar oldu.

'Bir kere rötar yapma, uçağı iptal etme de şaşıralım' diyen PEGASUS yolcusu da bir hayli fazla.

Hayatımda bir kere PEGASUS ile uçuş yaptım; onu da bir daha yapmamak üzere uçuş defterime not olarak düştüm.

Normalde her insan gibi uçağın kalkış ve inişlerinde heyecanlanırdım ama PEGASUS uçağına bindiğimde, 1970 model murat 124 otomobile binmiş gibi mekanik bir yetersizlik hissettim.

'Opsiyonel Rötar'

Opsiyonel Fransızca kökenli bir kelimedir. Fransızcadan yerleşen bu sözcük grubu üzerinden Türkiye'de çok fazla değerlendirme yapılır. Türk Dil Kurumu açısından opsiyonel kelimesinin anlamına bakıldığında ‘isteğe bağlı’ karşılığı bulduğu görülüyor.

PEGASUS kendi düşüncesine göre uçuşu iptal edebiliyor, uçuş saatini birden fazla saat ve birden fazla kere erteleyebiliyor.

Şikayetçilerin çoğunluğunun söylediği bu.

Hava yoluyla uçuş yaptığınızda sizin uçuşla ilgili hiç bir söz hakkınız yok!

Ne 'Kalksana kardeşim' diyebilirsiniz, ne de 'Dur kardeşim' diyebilirsiniz.

Okyanusta balık tutmak gibi, nasibinizde ne varsa ona razı olmak zorundasınız.

Bazı hukuk büroları ve hukuk hizmeti verenler, 3 saati aşan rötarlarla ilgili bilmem kaç Euro rötar tazminatı alma hakkınız olduğunu belirtip, hukuk mücadelesi başlatsa da, gerçek olan şu ki, sizin planınızın, düşüncenizin, mağduriyetinizin, o an yaşadığınız maddi ve manevi sıkıntınızın asla telafisi yok.

Telafi edecek kimse yok, telafi etme yolunuz da yok.

'Uçtun uçtun, uçmadın, kanatlarına küs' misali!

Türk Hava Yolları'nın dünyada rekor kıran yolcu taşımacılığı başarısı, dünyanın en tercih edilen hava yollarından birisi olma özelliği ve gerçekten az kusur ve az mağduriyetle yolcu taşımacılığı yapmış olması, maalesef ülkemizde hava yolu taşımacılığında PEGASUS'un yarattığı hayal kırıklığı, moral bozukluğu ve mağduriyetin varlığını değiştirmiyor.

Hava yoluyla ilgili kuralları koyan; hava yolu taşımacılığı yapan, yapmak isteyenlere de kurallar koymalı.

Bugünün gündemi 'PEGASUS', yarının gündemi başka hava yolu olabilir.

Türkiye'de ister yurt içi, ister yurt dışı uçuş planı yapsın, kimsenin gerek tüketici olarak gerek hava yolu yolcusu olarak, kimseyi parasıyla mağdur etmeye hakkı yoktur, olamaz da.

Adını hava yoluyla ulaşım sağlayan şirket olarak bir yerlere yazdırdıysan, hava yoluyla ulaşımı en az mağduriyet yapacak şekilde yapmak zorundasın.

Hava yolu tercihi yapan tüketiciyi mağdur etmemek için her türlü tedbirleri almalısın.

Alamıyorsan uçmayacaksın, 'Uçarım' demeyeceksin, 'Uçağım var' demeyeceksin, 'Gelin bizimle uçun' hiç demeyeceksin.

'Opsiyonel' kelimesine sığınmayacaksın.

'Yeter'us dedirtmeyeceksin!

Kapiş!

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.