Pınar tarafından yeni nesil beslenme alışkanlığını temsil eden plant-based (vegan) ürünler kategorisine uzun süren bir Ar&Ge süreci sonunda Planty Power Burger’ı tüketicileri ile buluşturdu. Markanın en baştan oluşturulmasında, marka mesajının ve hedef kitlenin tasarlanmasında ve içeriklerin hazırlanmasında ABD ve BAE’de yapay zeka teknolojileri ile desteklenen tüketici araştırmaları kullanıldı. Planty Power Burger, et içermeden et tadını ve et görüntüsünü tüketicilerine veriyor. Bunun yanında global çapta yer alan rakip ürünlerden daha yüksek bitkisel protein oranı ile de dikkat çekiyor. Plant Power Burger kullanılan sağlıklı bitkisel yağlar ile rakiplerinden farklılaşıyor. Üründe sadece ayçiçek yağı ve hindistancevizi yağı kullanılıyor.
Türkiye ve dünya çapında her geçen gün artan bitki bazlı beslenmeye duyulan ilginin arttığını söyleyen Pınar Et Genel Müdürü Tunç Tuncer, “Genel kabul gören adı ile vegan beslenme, inovasyonlar sayesinde gördüğü ilgiyi sıcak tutmaya devam ediyor. Vegan beslenmede yer alan yeni nesil ürünler, sahip oldukları lezzet, görünüm ve yapıları ile geleneksel hayvansal protein bazlı ürünlerden tek farklarının içerdikleri bitkisel protein oldukları iddası ile rekabette yeni bir sayfa açıyor. Ar&Ge Merkezimizin yoğun çalışmaları ile bugün gelinen noktada bezelye bazlı ürünlerimizi piyasaya çıkarttık. Bu sayede hem glutensiz hem de daha yüksek bitkisel protein oranlarına sahip ürünler geliştirdik.” dedi.
Vegan ürün pazarı büyüyor
Vegan pazarına yönelik üretilen Pınar Veggie Bites, Pınar Falafel ve Pınar Soğan Halkası ürünleri ile ABD’den Avusturalya’ya, Azerbaycan’dan Irak’a, Körfez ülkelerinden KKTC’ye kadar geniş bir coğrafyada faaliyet gösterdiklerini belirten Tunç Tuncer, “Dondurulmuş bitki bazlı ürünleri yelpazesini genişleterek Plant Power Burger’i Türkiye ile aynı zamanda dünyanın birçok ülkesinde tüketicilerimizle buluşturuyoruz. 2018 yılı verilerine göre global vegan ürünler pazarının büyüklüğünün 13 milyar dolar seviyesinde olduğunu görüyoruz. Vegan ürünler kategorisinin en büyük bölümünü oluşturan vegan et ürünleri pazarının global çapta 2030 yılında 24 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması tahmin ediyoruz.” diyerek sözlerini tamamladı.