Rhianne medikal turizm alanında oldukça tecrübeli ve şimdi bu sektörde kendi şirketini açmış bulunmakta.
İşte o özel söyleşi:
S: Evet Rhianne, her şeyden önce, Rhianne gibi bir isim nereden geliyor?
C: Aslında Galce ve bildiğiniz gibi Galler İngiltere'nin bir parçası. Annem İngiliz.
S: Ama Küçükkaplan soyadı ile babanızın Türk olduğunu tahmin ediyorum?
C: Evet haklısınız, babam Türk. Çifte vatandaşlığım var - İngiltere'ye seyahat ederken vize kısıtlamam olmadığı için bu işte büyük bir avantaj sahibiyim.
S: Bana ‘medikal turizmin' tam olarak ne olduğunu açıklar mısınız?
C: ‘Sağlık turizmi’ olarak da bilinen sağlık turizmi, bir kişinin kendi ülkesinden başka bir ülkeye sağlık yardımı için seyahat etmesidir.
S: Neden birisi sağlık yardımı almak amacıyla başta Türkiye olmak üzere başka bir ülkeye seyahat etmek istesin?
C: Çeşitli nedenlerden dolayı, ancak öncelikle maliyete inanıyorum. Örneğin, İngiltere veya Eire ile karşılaştırılabilir maliyetler, fiyatın yaklaşık yarısıdır ve bu, seyahat masrafları dahilindedir. Bazı tıbbi prosedürler % 50'den bile azdır!
S: Aslında sağlık turizmi işine ilk etapta nasıl atıldınız? Bu alanda çalışmak her zaman sizin tutkunuz muydu?
C: Hayır, aslında değildi. Kazara içine düştüm. Becerimi dillerle kullanmak istedim, bu yüzden aslında Pekin, Çin'de üniversiteye gittim ve Mandarin Çincesi öğrendim. Türkiye'ye döndüğümde başarılı bir okul öncesi eğitimi (kreş) olan annemin işini devraldım. Ancak birkaç yıl sonra, yöneticimizin pozisyonunda o kadar yetenekli hale geldiğini fark ettim ki, aslında yapmam gereken çok az şey vardı. Zorlu bir şeye ihtiyacım olduğunu fark ettim, bu yüzden bir sağlık turizmi şirketinin sahiplerinden birinin asistanı olarak bir pozisyon geldiğinde başvurdum ve başlangıçta bu işe böyle girdim.
S: Sonunda bu şirketin genel müdürü olduğunuzu anlıyorum. Bu büyük bir sıçramaydı – bir asistandan genel müdüre..
C: Evet, haklısınız. Hızlı öğreniyorum ve tıp turizminin tüm yönleri hakkında hızlı bir şekilde bilgi sahibi oluyorum. Ayrıca, yönetim ve yönetim becerilerimi hızla kanıtladım, bu yüzden hızlı bir şekilde genel müdür pozisyonuna terfi ettim. Bundan sonra işimde küçük bir ortaklık teklif edildi, aslında bu yüzdengenel müdür oldum.
S: Artık kendi medikal turizm şirketinizi açtınız. Yerleşik bir sağlık turizmi şirketinde bu kadar yüksek bir konuma sahipken, neden ayrıldınız?
C: Önceki şirketimden iyi şartlarda ayrıldığımı vurgulamak istiyorum. Diğer ortaklar işi benim dahil olmak istediğimden farklı bir yöne çekmek istediler, ben de ayrılmaya karar verdim.
S: Neden yoktan iş kurma riskini aldınız?
C: Öncelikle ‘Prime Health Concept’ i yoktan başlattığımıdüşünmüyorum – şu anda medikal turizm işiyle ilgili geniş bir bilgiye sahibim - uluslararası alanda ve açıkçası Türk sektöründe daha da fazla. Tıp turizmi ile ilgili hastaneler hakkında çok bilgiliyim, cerrahları itibarla tanıyorum, vb. Bu işle ilgili şu anda sahip olduğum bilgi ve becerileri satın alamazsınız.
Ayrıca, benim için çalışan ekibim bu sektörde deneyimli ve olağanüstü yeteneklidir.
Eşsiz bir hizmet sunmak istiyorum, müşteri konforunun, hizmetin ve deneyimin finansal düşüncelerden veya kardan önce geldiği bir hizmet.
Müşterilerimize sunduğumuz yüksek standartlar ve kaliteli deneyimden o kadar etkilenmelerini sağlamak istiyorum ki, Türk halkı, kültürümüz ve ülkemiz hakkında daha fazla bilgi edinmek için ertesi yıl tatil için geri dönmek istesinler. Sadece arkadaşlarına ve ailelerine Prime Health Concept'in ne kadar harika bir şirket olduğunu söylemelerini değil, aynı zamanda Türklerin ne kadar harika insanlar olduğunu ve Türkiye'nin ne kadar harika bir yer olduğunu söylemelerini istiyorum.
Kendi işime sahip olmak, kararlarımda veya müşterilerimize sunmak istediklerimde herhangi bir kısıtlama olmadığı anlamına geliyor.
S: Eşi benzeri olmayan bir müşteri hizmeti sağlamak istediğinizi söylüyorsunuz. Hizmetiniz bu sektördeki diğer şirketlerden ne şekilde farklı olacak?
C: Bizi farklı kılan hizmetimizin çeşitli yönleri hakkında sürekli konuşabilirim, ancak gazetenizin tamamını kaplayacağı anlamına gelirdi...
Deneyimli personelim ve ben, geniş bilgi ve becerilerimizi bir araya getirdik ve müşterilerimizin deneyimlerinin her bir yönünü bizimle ilk temas kurdukları andan itibaren seçtikleri tıbbi işlemden yaklaşık bir yıl sonrasına kadar analiz ettik ve değerlendirdik.
Bu şekilde, en üst düzeyde tedavi ve bakım sağlayan tıbbi paketler ve hizmetler oluşturduk – maliyet ne olursa olsun – birinin fiziksel veya duygusal sağlığına koyabileceğiniz kesinlikle hiçbir fiyat yoktur.
Bizim aracılığımızla rezervasyon yaptırmaya karar verdikleri andan itibaren, tıbbi prosedür ne olursa olsun, tüm seyahat düzenlemelerini yapıyoruz, tüm organizasyon, yönetim işlerini vb. Müşterilerimiz adına yapıyoruz.
Müşterilerimizin sahip olabileceği olası stresi ortadan kaldırmak için üzerinde çalıştığımız bir diğer alan da havaalanında. Pek çok kişi seyahat etme konusunda gergin ve yaklaşmakta olan tıbbi prosedürleriyle ilgili endişeleriyle birleştiğinde, ihtiyaç duydukları son şey, İzmir havaalanına vardıklarında ne olacağı konusunda ek stres - onlarla buluşacak kişi orada olacak mı, yoksa havaalanının dışında dolaşıp ulaşımlarını aramak zorunda mı kalacaklar, vb. Aslında İzmir havalimanı içinde bir ofisimiz var ve bu ayrıcalığa sahip olan/sunan tek medikal turizm şirketiyiz. Çok merkezi - tüm yolcuların yürümesi gereken Varış Alanının kapılarına sadece yaklaşık 20 metre uzaklıktadır.
Ayrıca, bu kapıların hemen önünde bir Müşteri Varış Standımız da var – bu alana girdiklerinde hemen hemen herkesin gördüğü ilk şey biziz.
Türkiye'de bizimle birlikte oldukları her zaman müşterilerimiz kendilerine Kişisel Asistan-Bakıcı tayin ettirilir.
Bunlar, şirketimizle olan deneyimlerinin her alanında müşterilerimizin mümkün olduğunca desteklenmiş ve stressiz hissetmelerini sağlamak için hiçbir masraftan veya çabadan kaçınmadığımızı göstermek için özetlediğim birkaç nokta.
Ülkelerine döndükten sonra bile, kaliteli hizmetimiz durmuyor – onlarla sürekli temas halinde olan olağanüstü bir Ameliyat Sonrası Bakım Ekibimiz var - ihtiyaç duydukları tüm bilgili ve duygusal desteği, ihtiyaç duydukları süre boyunca sunuyoruz.
S: Yabancıların sizin aracılığınızla rezervasyon yapmasını engelleyen başlıca itirazlar nelerdir? Peki bunların üstesinden nasıl geleceksin?
C: Güven. Herhangi bir potansiyel müşteriyle olan tüm etkileşimlerimizde her zaman dürüst, açık ve şeffafız - tıbbi prosedürü erteleme korkusuyla herhangi bir olumsuz cevaptan kaçınmayacağız. Dürüstlük güveni doğurur.
Güven ve saygı oluşturmak istiyoruz ve bizimle iletişim kuran herkesin bizim hakkımızda iyi konuşmasını / bizi ailelerine ve arkadaşlarına tavsiye etmesini istiyoruz.
Potansiyel müşterilerin az güven duyduğu bir diğer alanlar da cerrahi ekipler ve hastaneler. Bununla ilgili olarak şunu belirtmeliyim ki Prime Health Concept'in işini Türkiye'deki herhangi bir hastaneye götürebilirdim. Kararımızı vermeden önce hastaneler, cerrahları, anestezistleri, hemşirelik standartları vb. Hakkında aylarca araştırma yaptık.
İnsanların bizim aracılığımızla rezervasyon yapmasını engelleyebilecek bir diğer olumsuzluk ise nispeten yeni bir şirket olduğumuz gerçeğidir. Ancak daha önce de söylediğim gibi, bu işteki bilgi ve becerilerim geniş ve güçlüdür VE personelimin her biri de bu işte deneyimli ve yeteneklidir.
Yeni kurulmuş olabiliriz, ancak bu sektördeki uzun yıllara dayanan tecrübemiz, bu işte sorunların tam olarak nerede olduğunu bildiğimiz anlamına geliyor ve nihayet kendi işime sahip olmak, onları şirketimden ortadan kaldıracak güce sahip olduğum anlamına geliyor. Bu nedenle, müşteriler bizim aracılığımızla rezervasyon yapmaktan gerçekten büyük fayda görüyorlar.
S: Son olarak, insanlar şirketiniz aracılığıyla ne tür tıbbi prosedürler için rezervasyon yapabilir?
C: Diğer tıbbi prosedürler için planlarımız var, ancak gelişimimizin 1. Aşaması bariatik ameliyatlar, özellikle tüp mide ameliyatı. Çok çeşitli diş tedavisi, düzeltici göz cerrahisi, saç ekimi, çok çeşitli plastik cerrahi, kalp cerrahisi, ortopedik ameliyatlar, jinekolojik cerrahi ve tüp bebek tedavilerini kapsıyoruz.
Gelecekte tıbbi prosedür yelpazemizi genişleteceğiz.
S: Son olarak, sadece yabancılardan mı rezervasyon kabul ediyorsunuz? Türkler de sizin aracılığınızla rezervasyon yapabilir mi?
C: Tabii ki. Yurttaşlarımızdan biri tıbbi prosedürlerini bizim aracılığımızla yaptırmak isterse onur duyarız. Yüksek standartlarımız ve yüksek kaliteli hizmetimizden faydalanabilecekler. Kişisel Asistanlarımız onlar içinde orada bulunacaklar.