Sağlık ve sigortacılık alanındaki kişisel verileri koruma uygulamaları ve karşılaşılan sorunlar, Koru Sağlık Grubu, Kişisel Verileri Koruma Kurumu (KVKK) ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve sektör temsilcilerinin işbirliğinde görüşüldü. Bolu Koru Hotels’de düzenlenen “Sigorta Acenteleri Sağlık Sigortaları Değerlendirme Çalıştayı”nda sağlık alanındaki kişisel verilerin güvenliği değerlendirildi.
“Amaç mağduriyetlerin oluşmaması”
Günümüzde hasta memnuniyeti ve hasta güvenliğine yeni bir kavramın, “Veri Güvenliği”nin eklendiğine dikkat çeken Prof. Dr. Hasan Biri, “Sağlık ve sigortacılık sektöründe de veri güvenliğinin doğru bir yere konumlandırılması ve bu noktada mağduriyetlerin oluşmaması için sağlıklı bir sistemin kurulması bir zorunluluk olarak görülmektedir” diye konuştu.
Kişisel Verileri Koruma Kurumu’nun (KVKK) çözüm odaklı yaklaşımının, karşılaşılan sorunların derinleşmesine fırsat vermeden tüm sektörlerde sağlıklı bir çalışma ortamı sağladığına vurgu yapan Prof. Dr. Biri, veri güvenliğinin hasta güvenliği kadar önemli bir süreç olduğunu ifade etti.
Prof. Dr. Biri, KVKK, TOBB ve sektör temsilcilerinin katıldığı çalıştayda sigortacılıkla ve hastaneciliğin “Kişisel Verilerin Güvenliği” konusunda yapabilecekleri ya da yapması gerekenlerin tartışıldığını ifade etti.
TOBB Sigorta Acenteleri İcra Komitesi Üyesi Mehmet Özgür Yılmaz da çalıştaydaki sunumunda sektörde bulunan acente sayıları ve çalışanları hakkında bilgi verdi. Türkiye'de şu anda yaklaşık 16 bin 600 civarında sigorta acentesi bulunduğunu aktaran Yılmaz, “Bunların 6 bin 700'ü gerçek kişi acente, 9 bin 900'ü de tüzel kişi acente. 2008'de bu tam tersiydi. Demek ki gelinen noktada acenteler ciddi anlamda adım atıyor. Genel verilerde toplam 40 bin 740 civarında çalışanımız var. 20 bin civarında da teknik çalışan var" açıklamasında bulundu.
KVKK, TOBB, sigorta acenteleri ve Koru Sağlık Grubu’nun katıldığı çalıştay yapılan değerlendirme toplantısıyla son buldu.