“Hayat Buna Değer” sloganıyla; çevre dostu, en ileri teknoloji ile donatılmış, uluslararası standartlarda yeni yaşam alanları inşa ederek, sektöründe öncü rol üstlenen Folkart, yeni projesi için hazırladığı reklam filmi ile dikkatleri üzerine çekti.
İzmir’in öne çıktığı reklam filmi öncekiler gibi yine dikkat çekici oldu. Folkart Time projesinin komşusu konumundaki FOLKART IN CITY için hazırlanan reklam filmi izleyicilerden tam not aldı. Türkiye’de ilk defa uygulanan ters kurgu yöntemiyle çekilen reklam filmi, Folkart’ın önceki reklam filmleri gibi yine adından çokça söz ettirdi. Reklam filminde kentin özel noktalarına da yer verilerek, kentin tanıtımına katkı sağlandı.
“AMAÇ İZMİR’İ TANITMAK”
Folkart Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak, Reklam filmlerinde sadece inşa edilecek projeyi anlatmak istemediklerinin altını çizdi. Sancak, “Biz inşa ettiğimiz yaşam alanları ile kentimize değer kazandırmak isterken, reklam filmlerimiz ile de güzel kentimiz İzmir’i tanıtmak istiyoruz. Folkart olarak bugüne kadar hazırladığımız tüm reklam filmlerimizde İzmirimizin ve bölgemizin özel noktalarına yer verdik. Güzelliklerini bir şekilde ekrana taşıdık. Folkart Time projemizin reklam filmi ile sıradışı, aksiyon dolu bir reklam filminde de İzmir’in güzelliklerine yer verdik. Şimdi de “Hayatın İçinde” sloganıyla yola çıktığımız FOLKART IN CITY projemizde farklı bir yöntemle yine kentimizi tanıtmaya başladık” dedi.
“ÇOK BEĞENİLDİ”
Sancak, “Bu projemiz için de her zaman olduğu gibi çok farklı bir reklam çekmek istedik. Türkiye’de bir ilk olarak ters kurgu yöntemi kullanıldı. Reklam filminde başarılı yönetmen Hakan Yonat’ın imzası bulunuyor. Yine çok konuşulan ve dikkat çekici bir reklam filmiyle izleyicilerin karşısına çıktık. Bize gelen tepkilerden çok beğenildiğini anlıyoruz. Youtube, Facebook, Instagram gibi sosyal medya mecralarında çok fazla paylaşıldığını görüyoruz” dedi.
YÖNETMEN HAKAN YONAT
Reklam filminin yönetmenliğini Yönetmenlik kariyerinde içlerinden 2 tanesi yılın en iyi klipi seçilen 300'den fazla klip ve 100 kadar reklam filmi olan Hakan Yonat üstlendi. Yonat’a 75 kişilik kalabalık bir uzman kadrodan oluşan çekim ekibi eşlik etti. Bu kadronun içinde 6 kişilik dublör ekibi de yer aldı. Ayrıca çekimlerde 450 figüran kullanıldı. Ozan Erler, filmdeki baş aktör olarak baba rölünü üstlendi. Yönetmet Hakan Yonat, Ozan Erler’i “Türkiye’nin Jim Carrey’si” olarak nitelendiriyor. Anne rolünü ise Özge Sarıkaya canlandırdı.
Film çekimi, İzmir’de ve Kuşadası’nda 6 ayrı lokasyonda 6 günlük bir prodüksiyon ile gerçekleştirildi. Çekimler için İzmir’de Alsancak, Kordon, Bayraklı ve Kültürpark Fuar Alanı kullanıldı. FOLKART IN CITY reklam filminde çift aktüel kameranın yanında, su altı ve gökyüzü kameraları da kullanıldı.
RAKAMLARLA REKLAM FİLMİ
Çekimden önce her sahne için 1 gün prova yapıldı. Atlama, aksiyon sahneleri 2 şehirde 50 kez denendi. Bisikletleri hareket ettiren sistem İngiltere’den getirildi. Top sahnesinde 3 bin top kullanıldı. Deniz sahnesinde oyuncular denize 15 kez atladı. 200’den fazla kıyafet kullanıldı. Setlere mobil tır mutfak eşlik etti. Montaj için bir hafta, günde 20 saat çalışıldı.
ÖZEL MÜZİK HAZIRLANDI
Reklam filminin müziği de özel olarak hazırlandı. Müzik daha önce Oscar’a aday gösterilmiş Rahman Altın tarafından hazırlandı. Filmdeki 3D animasyonlar Digiflame tarafından kurgulandı. Film dublajı ise önemli markaların reklamlarında yer almış Erkan Yavaş tarafından seslendirildi. Senaryoyu ise Yirmibirgram Reklam Ajansı hazırladı. 3D animasyonları ise Digiflame tarafından hazırlandı.
TERS KURGU NEDİR?
Reklam filmi ters kurgu çekim tekniği ile hazırladı. Bu teknik, filmi düz çekip tersten oynatma mantığının aksine, senaryoyu tersten yazarak, her sahnenin ters oyuna uygun bir şekilde çekilmesi mantığına dayanıyor. Bu yöntem Türkiye’de bir ilk.