Geçtiğimiz aylarda Hollanda’da bir tüketici hakları grubu olan Consumentenbond tarafından açılan davada, Samsung’un her modeline en az iki yıl olmak kaydıyla 4 yıl boyunca güncelleme sözü vermesi gerektiğini iddia etmişti.
Bir süredir devam eden davada tüketici hakları grubu güncellemeler konusunda firmaların tüketiciyi haksızlığa uğrattığını, güvenlik yamalarının modellere sunulması gerektiği gerekçesiyle bu dava açmıştı. Ayrıca firmaların yazılım güncellemeleri ve güvenlik düzeltme ekleri almak için ne kadar süre bekleyebileceklerini yetersiz bir şekilde bilgilendirdiğini öne sürmüştü.
Samsung ise bu duruma cevaben, telefonların piyasaya çıktıktan sonra iki yıllık bir güncelleme garantisi verdiğini ve bunun yeterli bir süre olduğunu belirtti. Bunun üzerine müşterilerin bir Samsung modeli alırken bu durumu da kabul ettiklerini söyledi.
Davanın sonucunda ise Samsung haklı bulundu ve böylece firmanın 4 yıl güncelleme sözü vermesine gerek kalmadı. Tüketiciler için hayal kırıklığı yaşatan bu olay, belki açılacak yeni davalara yol gösterici olabilir. Nitekim esas önemli olan her zaman müşteri memnuniyeti diyoruz ve umuyoruz ki artık güncelleme konusundaki problemler çözülür.