Şayakçı, “MARBLE Fuarı, ebatlı ürünlerdeki etkinliği ile Xiamen Uluslararası Mermer Fuarı ile beraber dünya ikinciliğini paylaşır” dedi.
İzmir’den dünyaya açılan ve alanında bir dünya markası olmayı başaran MARBLE – Uluslararası Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarı, 28- 31 Mart tarihleri arasında İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından gerçekleşecek. Fuar çalışmaları, stant kurulumları ve blok yerleşimleri tüm hızıyla devam MARBLE Fuarı’nı değerlendiren Dünya Doğaltaş Birliği (WONASA) Başkanı Ali Şayakçı, “MARBLE – Uluslararası Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarı, kendini uluslararası sektör platformunda tam manası ile kanıtlamış, olgun bir fuardır. İtalya’nın mermercilikte tarihsel öncülüğündeki Verona Marmomacc Fuarı’nı dünyadaki bir numaralı belirleyici fuar olarak kabul edersek, MARBLE Fuarı ebatlı ürünlerdeki etkinliği ile Çin’de düzenlenen Xiamen Uluslararası Mermer Fuarı ile beraber dünya ikinciliğini paylaşır” dedi.
Fuar bu yıl çok başarılı olacak
Çin, Hindistan ve bazı uzak doğu ülkelerinde doğal taş kullanımının artarak devam ettiğini belirten Şayakçı, öte yandan dünya genelinde doğal taş kullanımının; granit başta olmak üzere azaldığını söyledi. Şayakçı “ Bunun en büyük nedeni kuvars ve daha sonra büyük format ve güzel kopyalama sağlayan seramik, porselen teknolojisidir. İzmir MARBLE Fuarı, buna rağmen büyüyerek ve dünya genelinde daha popüler olarak gelişmeye devam ediyor. Farklı ülkelerden üreticiler yeni pazarlar bulmak için İzmir’i daha çok tercih ediyor. Kişisel görüşüm fuarın bu yıl çok başarılı olacağı yönünde” diye konuştu.
Trend yaratan projelerde kullanılmalı
Türkiye’nin dünyanın doğaltaş ve mermer rezervinin yüzde 40’na sahip olduğuna dikkat çeken Şayakçı, “Doğal taş rezervimizin büyüklüğü bir avantaj olmakla beraber esas önemli olan ticaret hacmini oluşturan gerçek dünya mermer pazarının büyüklüğü ve bizim bu pastadan alabileceğimiz paydır. En önemlisi de katma değeri daha yüksek ürünlerle alacağımız paydır. Türk taşlarının prestijli ve trend yaratan projelerde kullanılması hem taş fiyatlarını hem talebini artıracaktır. Bu özel projelerden gelen dönüşler her zaman hızlı olmayabilir ama kalıcıdır. Kentin simgesi olan yapılarda kullanılan doğal taşlar, mimarlar tarafından tekrar tekrar tercih edilme sebebi olurlar. Ürünlerin marka değeri ve fiyatlarında daha çok mimarlar ve proje sahipleri ile işbirliğine gitmek kilit rol oynar” dedi.