Sosyal medyada sürekli yeni bir akım çıkıyor. Şimdi trend olan şey ise çamaşır deterjanı kapsülü yemek. Genç kullanıcılar, çamaşır deterjanı kapsülü yerken videoları çekip sosyal medyaya yüklüyor. Facebook ve YouTube, #TidePodChallenge etiketiyle yüklenen içerikleri kaldırmaya başladı. YouTube, Amazon gibi teknoloji şirketlerin çabalarına rağmen bunları yiyenlerin sayısı her geçen gün artıyor.
Sosyal medya trend sürekli değişiyor. Yeni moda ise deterjan kapsülü yemek. Ölümcül olabilecek bir meydan okuma ile gençler kapsül deterjanları çiğniyor. Arkadaşlarının çamaşır deterjanı kapsülü yediğini gören gençler, kendileri de çamaşır deterjanı kapsülü yiyor ve bu videolarını sosyal medyada paylaşıyor.
Tide Pod Challenge, 2018 yılının en şaşırtıcı bölümlerinden biri olmayı sürdürüyor. Yılın ilk dört haftasından beri etkileyici şekilde gündemde olmaya devam ediyor.Facebook, Instagram ve YouTube'ta #TidePodChallenge içeriklerini internetten kaldırmaya çalışsa da bunları yiyenlerin sayısı her geçen gün artıyor. Amerikan Zehir Kontrol Merkezleri Birliği (AAPCC), tüketicilere kapsülleri yememesi yönünde bir başka uyarı mesajı yayınladı.
Bu yıl çamaşır deterjanı ile doldurulmuş jel kapsüllerini bilinçli olarak yediğini bildiren gençlerin vakaları, 16 Ocaktan 22 Ocak'a kadar tam 86 vakaya yükseldi. AAPCC, kasıtlı olarak ABD'de bu yılın başından 16 Ocak'a kadar 39 vaka kaydetti, 2017'de deterjan yeme yüzündne 53 kişi hayatını kaydetti. Bu sayı, zararlı Tide Pod içeriğini sitelerinden kaldırmak için adımlar atmış olan YouTube ve Amazon gibi şirketlerin çabalarına rağmen artmaya devam ediyor .
YouTube, Topluluk Kurallarını ihlal ettiği düşünülen videoları siteden kaldırmaya devam ediyor.YouTube ve Amazon'un çabalarına rağmen Tide Pod yiyenlerin sayısı hala artıyor