Ses Endeksi araştırmalarına göre, yapılan “sesli eğlence” harcamalarının son 12 ayda yüzde 19 oranında arttığı ve Avrupa genelinde yılda ortalama kişi başı 212 Avro’ya ulaştığı tespit edildi. Araştırmada yaklaşık her üç haneden birinin (yüzde 30) akıllı hoparlöre sahip olduğu ve erkeklerin sesli uygulamalara kadınlardan yılda ortalama 73 Avro daha fazla harcadığı görüldü.
Avrupa nüfusunun neredeyse yarısı her gün kulaklık takıyor ve Y kuşağı günde 1 saat 53 dakikalık süre ile kulaklıkla zaman geçirenler arasında en uzun süreye sahip. Araştırmaya katılanlar arasında, müzik dinlemek için ses kontrollü cihazları kullananların yüzde 31’inin, radyo dinleyenlerin yüzde 23’ünün, soru soranların yüzde 13’ünün ve teknoloji meraklısı olan yüzde 21’lik kesiminin, sesle aktivasyon kullanarak alışverişe başladığı ve yüzde 19’unun ise sesle alışverişi tamamladığı söylendi.
Araştırma ayrıca, önümüzdeki beş yıl içerisinde yaklaşık beş Avrupalıdan ikisinin sesle alışveriş yapmayı gerçekleştireceğini ortaya koyuyor. Son analizlere göre, sesli ticaretin 2022 yılına kadar dünyada 40 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.