Dünyanın en hızlı e-ticaret altyapısını sağlayan ikas, "14 Şubat Sevgililer Günü’nde bu güne özel hazırlanan e-ticaret sitelerinin daha çok satış yapması mümkün." ifadelerini kullanarak, Sevgililer Günü'nde daha fazla müşteriye ulaşmak ve satışları arttırmanın yollarını paylaştı.
En çok satan Sevgililer Günü hediyeleri neler?
En çok satan hediyelere yoğunlaşarak daha fazla satış yapılabilir. Bu hediyeleri sıralamak gerekirse: Sevgili saatleri, kupa-bardak takımları, kolye, yüzükler, bileklikler, kişiselleştirilmiş ürünler, sevgili formaları, çiçek, çikolata, temalı tişörtler, fotoğraflar, kozmetik ürünler ve Sevgililer Günü çizimleri öne çıkıyor.
Sevgililer Günü’nde satışları artırmak için neler yapılmalı?
Ürün çeşitliliğini arttırarak müşterilere daha fazla seçenek sunmak müşteri memnuniyetini artıran unsurların başında geliyor. İnsanlar alacağı hediyeyi çok beğenebilirler ama not yazmak istedikleri özel bir alan yoksa hediyeyi almaktan vazgeçebilirler. Bu nedenle müşterilerin duygularını aktarabilmeleri için hediyeler için not bölümleri oluşturmak da satışları artıracaktır.
Görünür olun
Satış performansını en çok etkileyen faktörlerden biri de site hızıdır. Müşteriler sitenize geldiğinde siteniz hızlı değilse çabuk sıkılabilir ve siteyi terk edebilirler. Bu nedenle görsel ve içerik optimizasyonu yaparak sitenizi hızlandırmalısınız. Google’da üst sıralara çıkmak için arama motoru optimizasyonu yapmak da büyük önem taşımakta. E-mail marketing ile sizden alışveriş yapan müşterilere bildirimler göndererek onları indirim ve kampanyalardan haberdar edebilir, bu yolla da satışlarınızı artırabilirsiniz.
Hedef kitlenizin dikkatini çekin
Sevgililer Günü’ne özel video reklamları vererek müşterilerin dikkatini çekebilir ve marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Influencer marketing günümüzün en trend ve en önemli pazarlama modellerinden biri. Influencer marketing yöntemi ile de sosyal medya hesaplarınızdan daha fazla kişiye ulaşabilir ve marka bilinirliğinizi arttırabilirsiniz.
Sevgililer Günü fırsatları yaratın
İndirim kampanyaları düzenlemek de müşterilerin en çok ilgisini çeken fırsatlardan biridir. Örneğin, ‘Sevgili kombinlerinde %30 indirim’, ‘3 al 2 öde’ gibi kampanyalar ile de satışlarınızı artırabilirsiniz.
Özel günlere daha iyi hazırlanan e-ticaret sitelerinin satışlarını artırabileceklerinin altını çizen ikas kurucu ve CEO’su Mustafa Namoğlu, “E-ticaret yapanlar bu özel günde insanların ihtiyaçlarına daha iyi cevap verebilmek ve daha çok satış yapabilmek için en çok satan ve talep edilen hediyeleri araştırmalı. Ayrıca SEO optimizasyonu, e-mail ve influencer marketing gibi konular da satışları artırmak için büyük önem taşıyor” dedi.