Sanatçı Sezen Aksu’nun prodüksiyon şirketi tarafından, resmi Youtube kanalındaki video-müzikleri 'embed kod' yöntemiyle paylaşan DüğünBuketi hesabına açılan dava sonuçlandı.
Yenigün’ün haberine göre, DüğünBuketi CEO’su Bilgehan Yılmaz, 7 yıldır süren davayı kazandıklarını açıkladı.
Yılmaz "2019’un En İyi Düğün Şarkıları" adlı blog yazısında Sezen Aksu’nun resmi Youtube hesabındaki videonun 'embed' yöntemiyle sitede kullanılması sebebiyle Aksu’nun prodüksiyon şirketi tarafından DüğünBuketi’ne dava açıldığını ifade etti. Embed yönteminin şarkı dinlenildiğinde Sezen Aksu’nun para kazandığını belirten Yılmaz, bu yöntemle yapılan paylaşımlarda herhangi bir telif kısıtlaması bulunmadığını söyledi.
İngilizce bir kelime olan “embed” Türkçe “yerleştirmek, gömmek” anlamlarına geliyor. Embed kod kullanılarak dışarıdan çalışan bir sayfa/kaynak çağrılarak sayfa içerisinde görüntülenebiliyor.