Dünyanın gözde tatil destinasyonlarından Çeşme’nin ünlü Ilıca plajında deniz, kum, güneş keyfinin yanı sıra eşsiz bir SPA deneyimi sunan Sheraton Çeşme, yeni sezon hazırlıklarını tamamladı. Açık – Kapalı ısıtılmış havuzu, tenis kortu, muhteşem manzaraya sahip terası, çocuk havuzu, saunası ve botanik thermal spa merkeziyle unutulmaz bir tatil deneyimi yaşatan Sheraton Çeşme, kış boyu düzenlediği kongrelerin ardından deneyimli ve güleryüzlü personeliyle misafirlerini ağırlamaya hazır.
TALEPTE YÜZDE 30 ARTIŞ VAR
Eğitimli, işinde uzman kadrosu ve müşteri memnuniyetini esas alan hizmet anlayışı ile 2017 sezonuna hazır olduklarını dile getiren Sheraton Çeşme Genel Müdürü Tayfun Başkurt, “hepimizin bildiği malum sebeplerden ötürü 2016’da sıkıntılı bir sezon geçirdik. Ancak bu yıl şu ana kadar aldığımız rezervasyonlara baktığımızda geçen yıla oranla yüzde 30’luk bir artış var” dedi. Geçen yıl yaptıkları bütçe hedeflerinin önünde seyreden bir talep oluduğunu ifade eden Başkurt, “Geçtiğimiz kış kongrelerle hareketli bir dönem geçirdik. Temmuz ve Ağustos için de yoğun talep alıyoruz. Bu sezon hedeflerimizi tutturacağımızı düşünüyorum. Ekim’den itibaren ise yeniden kongre takvimimiz başlıyor” diye konuştu. Tatil planı yapanların Çeşme’yi ihmal etmemesi gerektiğini vurgulayan Başkurt, havası, çeşit çeşit balıkları, sağlıklı ot yemekleri, termal suyu, sörf merkezleri ve tarihi yerleriyle özel bir destinasyon olan Çeşme’nin mutlaka görülmesi gerektiğini ifade etti.
YABANCI TURİST ÇEKMELİYİZ
Çeşme’nin ağırlıklı olarak iç pazardan talep gördüğüne dikkat çeken Başkurt, “Çeşme’de bulunan otelciler olarak dış pazarı hareketlendirmek için çalışmalar yapıyoruz. Ama henüz Çeşme dış pazardan hakettiği payı alamıyor. Çünkü yatak kapasitesi yetersiz. Bölgemide ağırlıklı olarak butik otelcilik yapılıyor. 5 yıldızlı otel sayısı oldukça az. Öte yandan yabancı turisti getirecek charter uçuşlar yok. Yabancı turist tüm dünyada herşey dahil sistemi tercih ediyor. Oysa Çeşme’de bizler yarım pansiyon sistemini uyguluyoruz” şeklinde konuştu. Yarım pansiyon uygulamasının Çeşme için doğru bir uygulama olduğunun altını çizen Başkurt, sözlerini şöyle sürdürdü; “Çeşme’de 2 aylık sezonu uzatacak açılımlar gerekiyor. Bizim kongre merkezimiz bu anlamda önemli bir açığı kapatıyor. Sadece otele değil bölgeye de katkı sağlıyor. Kongre turizminin bölgeye katkısı çok fazla. Kışın yapılan kongrelere gelen konuklar yazın da tatil için Çeşme’yi tercih ediyor. Belediye Başkanımız Muhittin Dalgıç da turizmden gelen biri olduğu için birbirimizin dilini anlıyoruz. Şuan özel sektörle belediye güzel bir koordinasyon içinde çalışıyor. İleriki dönemlerde bunun fayda getireceğini düşünüyorum.”
FESTİVALLERİN ÇOK FAYDASI OLUYOR
Alaçatı Ot Festivali’nin markalaşma adına Çeşme’ye büyük katkısı olduğunu ifade eden Başkurt, “Festival zamanı bölgedeki tüm oteller doluyor. Sadece otellere değil tüm esnafa faydası oluyor. Bu festivalleri çeşitlendirmek ve geliştirmek gerekiyor. Dünyaya baktığınız zaman bizim gibi tatil yöreleri bu tür festivallerle adını duyurup markalaşıyorlar. Tatil yörelerinin tanınırlığının artması ve sezon dışı işler yapılması için başarılı festivallere ihtiyacımız var” diye konuştu.
RAMAZAN’A ÖZEL KAMPANYA
Bu yıl Ramazan ayının Haziran’a denk geldiğini hatırlatan Başkurt, Ramazan ayına özel kampanya hazırladıklarını ifade etti. Başkurt, “Otelimizde hem iftar hem de sahur yemekleri hazırlıyoruz. Ramazan ayında tatil yapılmaz algısını değiştirmek istiyoruz. O nedenle bu yıl Ramazan ayına özel kampanyalar hazırladık. Vatandaşlarımızı Ramazan ayını Sheraton Çeşme konforunda geçirmeye davet ediyoruz” dedi.