Bilgisayar destek hattını aradığınızda, hattın diğer tarafındaki uzmanın sizi aptal yerine koyduğunu hissedersiniz. Telefondan duyulan derin iç çekişler ve tepeden bakan ses tonu bunu fark etmenizi sağlar.
Aslında bizler için kullandıkları bir kısaltma da vardır: KİSAS. Açılımı, Klavye İle Sandalye Arasındaki Sorun'dur. İşte bu sorun biziz.
Şimdi bu tanıma öfkelenmeden önce kendinize sorun: En son ne zaman verilerimi yedekledim? Kaç farklı online hesabımda aynı şifreyi kullanıyorum? Kaç e-postadaki linke kimin yolladığını bilmeden tıkladım?
Şifre seçimlerimizde ne kadar kötü olduğumuza dair her yıl çok sayıda örnek görüyoruz.
Bunlar "123456" veya "password" ile başlayıp, biraz daha gelişmiş "12345678" veya "admin" şifrelerine ilerleyen bir skalada değişiyor.
Bunun gibi şifreler kullanıyorsanız, elinde bir çekiçle klavyeye birkaç saat boyunca rastgele vuran bir çocuk bile sizin hesabınızı ele geçirebilir.
Gerçek şu ki, tembeliz.
Kimlik ve erişim yönetimi şirketi OneLogin'den Thomas Pedersen, "Pek çok kişi şifrelerini unutuyor ve sonrasında bilgisayar destek hatlarının onlara verdiği geçici şifrelerle yola devam ediyor" diyor ve ekliyor:
"Sorun bu geçici şifrelerin bir ay gibi uzun süreler boyunca kullanılabilmesi. Bu yüzden büyük şirketlerde yüzlerce kişinin aynı şifreyi kullanması mümkün.
"Bu da hackerların kazıma yöntemi denen yöntemle, yani en sık kullanılan şifreleri milyonlarca hesapta otomatik olarak deneyerek yaptığı saldırıların başarıya ulaşma ihtimalini artırıyor.
"Hackerlar 5 bin, 6 bin denemeden birinde başarıya ulaşabilir."
Bir hacker 5 bin hesaptan birini bile ele geçirse sistemin içine sızdıktan sonra çok daha büyük zararlar verebilir.
Kaynak: BBCTürkçe