2 Mart tarihinde halka açılan Snapchat, bu hamleyle hem gelir üretmek hem de 2017 yılı itibarıyla reklam gelirlerini katlanarak arttırmayı planlıyordu fakat hazırlanan raporlara göre beklenen seviyeye ulaşılamıyor. eMarketer'de yapılan araştırmaya göre Snapchat'ın reklam gelirleri 30 milyon $ düşüş kaydederek 800 milyon seviyesinden 770 milyon $'a indi.
Gerekçe olarak da Discover olarak bilinen Keşif bölümündeki içerik ortaklarıyla paylaşılan gelirin "beklenenden fazla" olması gösterildi. Şirket, Mart başında hisse başına 24.48$'dan borsaya açılmıştı fakat o cephede de değer kaybı söz konusu. Snap Inc. hisseleri şu anda 20.42$'dan işlem görüyor. Şu ana dek görülen en düşük seviye.
Facebook rekabeti
Snapchat içerik ortakları BuzzFeed ve Vice gibi oluşumlar reklamlardan gelir paylaşımı karşılığında 2016 yılında 58 milyon $ elde etti. 2015 yılında ise bu bedel 47 milyon $ olmuştu. eMarketer'in tahminlerine göre şirketin reklam gelirlerinde % 158 düzeyinde bir artış beklense de, sadece mobil gösterimlerden alınacak bu pay sektöre nazaran hâlen düşük olarak nitelendi.
ABD mobil reklam pazarındaki payının 2017 yılında % 1.3 olması beklenen Snapchat'ın iki yıl sonra bu oranı % 2.7 civarına çekmesi bekleniyor. Öte yandan mobil reklam pazarının lokomotifleri % 32 ve Facebook da % 25 paya sahip.
Snapchat hisselerindeki düşüş ve reklam gelirlerinde beklentilere çıkılamamasından nedenlerinden biri olarak uygulamanın en sevilen tarafı olan olan hikâye paylaşım özelliğinin Facebook'un sahibi olduğu Instagram, Whatsapp ve Messenger gibi kategorilerinde lider platformlar tarafından da hayata geçirilmesi gösteriliyor.