Popüler sosyal medya platformlarının, Snapchat’in içinde bulundurduğu çoğu özelliği kendi uygulamalarına entegre etmesiyle birlikte, Snap’e olan ilgi gün geçtikçe azaldı. En son masaüstü uygulamasıyla gündeme gelmeye çalışan şirket, istediği etkiyi yaratamadı.
Şirketin son planı ise daha fazla markayla iş birliği yaparak, uygulama üzerindeki filtrelerle yaratıcı reklamlar oluşturmak. Daha önce Audi, Hasbro gibi büyük şirketler ile sponsorlu marka içerikleri oluşturan uygulama, daha yaratıcı fikirler üretebilmek için “Lens Creative Partners” programı ile AR içerik geliştiricilerini markalarla birleştiriyor.
İşletme fonksiyonları, reklam politikaları ve satın alma modelleri gibi önemli konularla ilgili titiz bir kurs alan ilk 30 AR içerik geliştiricisine sertifikaları verildi. Önümüzdeki birkaç ay içinde 100’ün üzerinde AR içerik geliştiricisi daha programa dahil edilecek. Bu sayede daha fazla marka ile iş birliği yapmayı hedefleyen Snapchat, AR filtrelerini yaratıcı bir reklam aracı olarak kullanabilecek.