Foçalı Sosyal Medya Danışmanı Gülce Olşen bu konuda açıklama yaptı. Olşen açıklamasında “Günümüzde sosyal medya sadece kişilerin kullandığı bir mecra olmaktan çıkıp işletmelerin de var olduğu bir platform haline geldi. Hatta öyle ki; bu platformda var olmayan işletmelere çağın gerisinde kalmış gözüyle bakılıyor.
İnsanlar artık işletmenin adını eş-dost vasıtasıyla bile duysa internetten ufak bir araştırma yapıyor. Eğer sosyal medyada faaliyet göstermiyorsa ya da cezbedici, bilgilendirici bir profile sahip değilse maalesef daha aktif olan rakiplere yöneliyorlar. Bu nedenle sosyal medya artık göründüğünden çok daha önemli ve “kendimiz yaparız” denebilecek sınırı çoktan geçti. Çünkü her işletmenin buna ayıracak zamanı ya da bununla ilgilenebilecek yetkinlikte bir elemanı bulunmuyor. Olsa bile bu artık bir meslek haline geldi ve sadece bununla ilgilenen kişiler var.
Bu kişiler Sosyal Medya Danışmanları ve Uzmanları.
“İşletmenin kendi yaptığından farklı ne yapar?” diye sorarsanız ise; öncelikle doğru hedef kitleye, güzel ve düzenli bir profil ile ulaşmanızı sağlar. İnsanların ilgilerini çekecek içerikler üretir. Bir işletmenin, bir markanın vitrinini, online kartvizitini oluşturur deyim yerindeyse. Düzenli içerik paylaşımı ile işletmelerin/markaların insanların aklında yer etmesini sağlar ve ihtiyaç anında akıllara gelmek kolaylaşır. Hatta cafe, restaurant, otel gibi işletmelerde sosyal medyadan görüp gelen müşteri oranı gün geçtikçe artmaktadır. Sadece ihtiyaç anında akla gelmek değil, sırf görüp merak edip gelen insanlar bile artık çok sayıda.
Yani kısacası sosyal medya konusunda profesyonel yardım alırsanız işletmenizin marka bilinirliği artar. Dolayısıyla da müşteri potansiyeliniz ve müşteriniz artar.” dedi