Her yaştan bireylerde giderek artan sosyal medya kullanımının toplumda bağımlılık düzeyine geldiği gözlemleniyor. Buna bağlı olarak insanlar, kitap okuma alışkanlığını kaybederek her geçen gün sanal aleme daha fazla yöneliyor.
Ege Üniversitesi(EÜ) Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü Arş. Gör. Ersin Demir, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Öğretim Görevlisi Sevda Altunbaş ve Ege Üniversitesi öğrencileri sosyal medyanın kitap ve gençler üzerindeki etkisi hakkında değerlendirmelerde bulundular. Yapılan değerlendirmede; teknolojinin ve sosyal medyanın kitap okuma oranları üzerinde etkisi olduğu ve sosyal medyanın öğrencileri yönlendirdiği kanısına varıldı.
EÜ Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü Arş. Gör. Ersin Demir, sosyal medyanın kitap okuma oranlarını düşürdüğünü, öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirmek adına daha fazla kitap okumaları gerektiğini belirtti. Demir, “ Sosyal medya, akademik makaleleri ve romanları takip etme açısından kolaylık sağlıyor. Bu, öğrenciler adına fayda sağlayabilir. Sosyal medya tüketim konusunda çok hızlı bir mecra ve nitelik olarak yeterli seviyede değil” diye konuştu.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Öğretim Görevlisi Sevda Altunbaş, öğrencilerin kitap okuma oranlarının düşük olduğunu söyledi. Altunbaş, “ Pek çok yayınevinin bulunuyor ve bunlar birbirini tekrarlıyor. Okuma ortamlarının çok fazla olmasına rağmen sosyal medya insanları okumaktan alıkoyuyor. Algılarımızı şekillendiren çok fazla araç ve uyarıcı var, bunu fastfood kültürünün getirisi olarak görüyorum. Sosyal medya zorunlu olarak kendini kullandırıyor” dedi.
Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi öğrencileri, sosyal medyanın bir bütün haline geldiğini ve popüler kitapları gereğinden fazla yücelttiğini belirttiler. Medyada tanıtılan kitapların dilinin zayıf olduğunu ve maliyetinin yüksek olduğunu söyleyen öğrenciler, kütüphanelere gereken değerin verilmediğini söyleyerek kütüphanelerin daha çok etüt ve çalışma ortamına dönüştüğünden söz ettiler. E-kitaba karşı olmadıklarını belirten öğrenciler, bununla birlikte kendileri araştırarak kitap bulmanın daha mutluluk verici olduğunu dile getirdiler.
Ege Üniversitesi Coğrafya Bölümü öğrencileri ise kitapları daha çok sosyal medya hesaplarından takip ettiklerini ve ilgi alanlarının bu yönde olduğunu belirttiler. Öğrenciler, reklamların ve sosyal medyanın insanları etkileyip popüler kitap satışlarının artışında etki ettiğine inandıklarını sözlerine eklediler.