Ülkemizde Sosyal Medya Takipçileri
Günümüzde internet kullanımı zorunluluk haline gelmiş durumda. Her birey bilgi almak, alışveriş yapmak, sohbet etmek, vb. nedenlerle internete bağlanıyor. Kendi ihtiyaçlarını gidermek için interneti kullanan kesimin yoğun olması sebebiyle, bu sektöre yönelik yatırımlar ve harcamalar da artıyor. Her evde ya da cep telefonunda internet olması, bu hizmetin alınması gerekliliğini destekler nitelikte.
Sosyal Medya Olgusu
İnsan sosyal bir varlık olarak nitelendirildiğinde, otomatik olarak paylaşımda bulunması gerekiyor. Bu ihtiyacını da birebir ya da sanal olarak tamamlıyor. Sosyal paylaşım sitelerinin son yıllarda revaçta olmasının birçok sebebi var, bu sebeplerin en başında öz güven sorunsalı geliyor. Bazı siteler, kullanıcılarına profil doldurmayı zorunlu kılarken, bazı siteler resim ve video paylaşmayı tetikliyor. Yapılan paylaşımlar, insanların bir eylemi yaptıktan sonra tatmin duygularını dışa vurmalarını sağladığını ortaya koyuyor. Her yapılan eylemin, sosyal medyadan paylaşılır duruma geldiği günümüzde, bu paylaşımları yapan insanların organik yapılarını sorgulatıyor.
Her Yaştan İnsan
X, y ve z kuşakları sosyal medyayı yakından takip ediyor. X kuşağı olarak tabir edilen kesim, orta yaşla sahip, uzaktan ya da sonradan sosyal medyayı keşfeden ve takip eden kitledir. Y kuşağı ise, üniversite yaşları ve 30'lu yaşların başındaki kesimdir. Z kuşağı ise, lise, orta okul hatta ilk okul seviyesindeki takipçileri kapsayan kesime verilen addır. Sosyal medyayı en çok kullanan kesimin Z kuşağı olduğu, araştırmalar sonucu ortaya konmuştur. Bu kuşağa internet kuşağı denmesinin sebebi de budur.
Sosyal Medya Sosyal Yaşam Etkileşimi
Toplumu oluşturan insanların yüz yüze iletişimleri her geçen gün düşüş yaşamakta, sosyal medya üzerinden devam etmektedir. Bu durum, var olan ilişkileri bazı zamanlar sekteye uğratmakta, eski dostlukların, arkadaşlıkların yaşam süresini kısaltmaktadır. İnsanlar bayram tebrikleri, özel gün kutlamaları, düğün-nişan davetiyeleri vb. sayısız aktivitelerini internet üzerinden paylaşmaktalar. Bu durum sosyal yaşam olgusunun sosyal medya ile etkileşimini ortaya çıkartıyor. Mesafeleri kısaltan sosyal medya, bazı zamanlar da insanların arasında uçurumlar oluşturuyor. Yüz yüze görüşmek yerine, sosyal medya üzerinden yapılan görüşmeler insanları tembelliğe alıştırıyor, ilişkileri çıkmaza sokabiliyor.