Dijitalleşen Dünya ile birlikte sosyal medya yönetimi her geçen gün daha da önemli hale gelmektedir. Öyle ki bununla ilgili artık eğitimler verilmekte, kişi ya da kurumlar profesyonel destek almaktadır. Bizde bu alanda profesyonel hizmet veren sosyal medya uzmanı Ferhat AKYÜZ ’e tüm merak edilenleri sorduk. İşte detaylar;
Ferhat Bey Merhaba uzun zamandır birbirimizi tanıyoruz ama bilmeyenler için sizi biraz tanıyalım.
Mehmet bey merhaba, evet uzun zaman oldu gerçekten, kısaca kendimi tanıtmam gerekirse; Ben Ferhat Akyüz, dijital pazarlama ve sosyal medya uzmanıyım, uzun zamandır sosyal medyanın içerisinde olmakla beraber yazılımcı kimliğimle kurumsal ve e-ticaret sitelerinin yazılım ve tasarımları ile kişilere ve kurumlara özel çalışmalar yapıyorum.
Peki Ferhat Bey sizin için ünlülerin sosyal medya danışmanı diyorlar, sosyal medyada neler yapıyorsunuz?
Evet, Türkiye’de birçok ünlü ismin sosyal medya hesaplarını yönetiyorum ve birçoğuna da danışmanlık veriyorum, bu sebepten ünlülerin sosyal medyacısı diyorlar.
Öncelikle bizimle iletişime geçen kişilerin ve kurumların ihtiyaçlarını belirlemek daha sonrasında nereden başlanılması gerekiyorsa bir planlama dahilinde süreci planlayıp start alıyoruz.
En çok sorulan sorulardan bir tanesi Mavi Tik, bu süreçleri nasıl yönetiyorsunuz?
Mehmet bey bugün mavi tik süreci eskisinden çok farklı ilerliyor, Amerikalı bir araştırma şirketinin verilerine göre her gün 100 üzerinde kişinin yeni fenomen olarak piyasaya çıktığını anlatıyor, hal böyle olunca instagram’da tatbikî çok ama çok sıkı bir süzgeçten geçirerek karar veriyor, en büyük yapılan yanlışlardan biri önemli 3-4 tane gazete yada önemli sitede haberi çıkınca hemen mavi tik alacağının zannedilmesi, biz danışmanlık verdiğimiz kişilerin profil yapısını inceleyip süreç hakkında aşama aşama kendilerine net bilgi veriyoruz, şunu ayrıca belirtmek istiyorum tabi profilin yapısına göre değişir ama kimse bu işlemin garantisini vermez.
Sosyal medya da etkileşimin artması için ne öneriyorsunuz?
Her şeyden önemlisi paylaşılacak olan içeriklerin özgün olması gerekir, her dönemin etkileşim çeken kendine özgü enstrümanları olur bunları iyi takip edip kullanmak ve yenilikçi olmak gerekir.
Avrupa’daki yapılan ve tutan bir videonun kötü kopyalarını her yerde görüyorsunuz, ama önemli olan yeni bir şeyler ile takipçilerinin karşısına çıkmak olmalıdır. Finalde içerik üreticisi kelimesinin altını anlamına uygun dolduranların nerelerde olduklarını hep beraber görüyoruz.
Son olarak yazılımcı kimliğinize de değinmek isterim, bu süreci nasıl yönetiyorsunuz?
Mehmet bey bu süreçte en önemli konulardan biri Google, nasıl cebimizde Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı taşıyoruz, işte Google’daki varlığımızda böyle bir şey yani Google’daki varlığımız da bizim dijital kimliğimizdir, eğer bugün bir kişi ya da işletme olarak Google’da yoksak dijitalde yokuz demektir. Buradan yola çıkarak Google dan başlayan bir yapı ile kişi ve kurumların altyapısını kurguluyoruz sonrasında istedikleri yazılım dilinde özel tasarım hazır paketler ya da mobil uygulamalar olarak ihtiyaçlarına cevap veriyoruz.
Çok Teşekkür ederim Başarılar dilerim
Bu keyifli sohbet için ben teşekkür ederim.