Facebook, kullanıcıların sosyal ağa erişim için bir abonelik ücreti alma olasılığını araştırıyor. Kaliforniya merkezli şirket şu anda dünya çapında 2.2 milyar aylık aktif kullanıcıya sahip ve sosyal ağ bunu paraya çevirmek için Reklam olarak kullanıyor.Bununla birlikte, Facebook'un kullanıcılarına ekranlı ilanlarını hedeflemek için topladığı veriler, son aylarda büyük miktarda incelemeye tabi tutulmuştur.
Zuckerberg, "Facebook: Tüketici Verilerinin Kullanımı ve Şeffaflığı" adlı oturumda, merkezi Londra'da bulunan "Cambridge Analytica" adlı veri analiz firmasının, 87 milyon Facebook kullanıcısının hesaplarından izinsiz topladığı kişisel verileri ABD ve İngiltere'de kritik siyasi seçimleri etkilemek için usulsüz kullandığına yönelik iddialar konusunda açıklamalarda bulunmuştu. Facebook CEO'su Mark Zuckerberg, şirketin skandalı üzerindeki rolünden dolayı özür diledi.
33 yaşındaki multi-milyarder, bu ayın başlarında skandalla ilgili olarak bir ABD Senatosu komisyonunun önünde ifade verdi ve şirketin peşin ödemeli abonelikleri araştırdığını belirtti. Bu, ABD’nin sosyal ağdan para kazanmak için kullanıcıların kişisel bilgilerine olan güvenini azaltacak. Ancak Zuckerberg, özellikle Facebook'un ücretsiz bir versiyonunu sunarken, aynı zamanda ücretli sürümlerin olasılığının da araştırıldığını söyledi.
Facebook İcra Kurulu Başkanı Sheryl Sandberg, yatırımcılara şirketin "kesinlikle abonelikler de dahil olmak üzere birçok başka para kazanma biçimini düşündüğünü" söyledi ve "her zaman her şeyi dikkate almaya devam edeceğiz" dedi.
Sosyal ağ kullanıcılarının verilerinin ne kadarının izlendiğine dair kaygılarını artması, daha fazla gizlilik korumasına sahip ücretli bir Facebook deneyimine geçiş iyi bir Oyun olabilir.