Şirketin hisseleri halka arz edildiği ilk gün yüzde 13 prim yaptı. Spotify'ın ilk halka arz edildiği günde ulaştığı piyasa değeri Twitter ve Dropbox gibi teknoloji firmalarını geride bıraktı.
Spotify'ın hisse başına değeri 165,90 dolardan arz edilmeye başlandı ve günü 149,60 dolardan tamamladı. Böylece, şirketin hisseleri New York borsasının koyduğu 132 dolar referans fiyatına göre, halka arz edildiği ilk gün yüzde 13 prim yaptı. Bu sonuçla, şirketin piyasa değeri de 26,5 milyar dolar olarak kaydedildi.
Dropbox ve Twitter'ı geçti
Spotify'ın IPO'su analistler tarafından başarılı olarak görülürken, şirketin ilk halka arz edildiği günde ulaştığı piyasa değeri de Twitter ve Dropbox gibi teknoloji firmalarını geride bıraktı. Geçen ay IPO'su gerçekleşen Dropbox'ın piyasa değeri halka arz edildiği ilk gün yaklaşık 12 milyar dolar olmuştu.
Sosyal paylaşım devi Twitter'ın Eylül 2013'teki halka arzında da firmanın piyasa değeri ilk gün sonunda 11 milyar dolardı. Öte yandan, mobil mesajlaşma uygulaması Snapchat'i oluşturan Snap adlı şirketin Mart 2017'deki IPO'sunda ise şirketin piyasa değeri ilk günün sonunda yaklaşık 36 milyar dolar olmuştu.
Spotify kurucusu ve Üst Yöneticisi Daniel Ek, Spotify'ın sermaye arttırma amacında olmadığını belirterek, şirketin pay sahiplerinin, ortaklarının ve çalışanlarının hisselerini uzun yıllar rahatça alıp satabileceğini vurgulamıştı.
Şirket, kurulduğu 2008'den bu yana yaklaşık 3 milyar dolar zarar ederken, bunun 1,5 milyar doları geçen sene gerçekleşti. Firma geçen yıl yaklaşık 5 milyar dolar gelir elde etti.
Spotify'ın 2017 sonu itibarıyla 61 ülkede toplam 159 milyon aylık aktif kullanıcısı bulunurken, bunların 71 milyonunu aylık ücret ödeyen üyeler oluşturuyor.