YouTube Music servisinin ülkemizde faaliyete geçmesi ile popülaritesinde önemli bir düşüş yaşanan Spotify’dan kullanıcıları üzebilecek bir hamle geldi. Bloomberg’in haberine göre Spotify fiyatları artırmak istiyor.Fiyat artışının ilk olarak İskandinav pazarında test edildiği belirtilirken, yaklaşık yüzde 13’lük bir artış planlandı. Fiyat artışının dünya genelinde daha yüksek fiyatlara geçiş yapılıp yapılamayacağını belirlemek için test edildiği belirtiliyor.
Bu sınırlı testin sonunda daha yüksek fiyatların kalıcı olamayacağı veya başka bir ülkede uygulanmasının pek mümkün olamayacağı belirtildi. Çevrimiçi müzik servisi Spotify’ın fiyatlara zam yapma konusunda mantıklı bir gerekçesi olsa da, kullanıcıların çok daha fazla alternatife kavuşması şartları zorlaştırıyor.
Spotify şu anda en fazla kullanıcı kitlesine sahip olan çevrimiçi müzik servisi olsa da, sürekli para kaybeden bir şirket haline geldi. Şirketin karlılığa geçebilmesi için elinden gelen tek hamle şu anda fiyat artışı gibi görünüyor.
Peki, Netflix neden zarar etmiyor? Evet, Netflix’te fiyat artışına giden, ancak büyümesi devam eden bir platform. Bunun nedeni ise Netflix’in çevrimiçi dizi ve film izleme pazarında rakipleri olsa da, büyük oranda rakipsizliğini koruyor.
Tüketiciler Netflix’te izlediği içeriklere başka bir platform üzerinden erişmek istediğinizde çok daha yüksek fiyatlar ile karşı karşıya kalıyor. Sevindirici olan ise Spotify’ın şu anda ülkemizde fiyat artışı yapacağına dair bir detayın olmaması.