Yurdun değişik illerinde yaşanan taksici olayları her meslekten insanları tedirgin ettiği gibi, taksilerde şoförlük yapanları daha çok tedirgin eder hale geldi.
Özellikle gecenin belli bir saatinden sonra taksilerde şoförlük yapanlar, daha temkinli, daha dikkatli ve hatta tanıdık olmayan müşteriyi taşımamak gibi bir niyet içinde hareket eder oldular.
Haklılar!
Taksi bu, toplu ulaşım aracı olduğu kadar güzel, konforlu ulaşım aracı.
İçine her insan ama parası olan her insan yolcu olarak binebiliyor.
Binerken isterse ön tarafa şoförün hemen yanı başına, isterse arka tarafı şoförün ensesinin arkasına oturabiliyor.
Taksi kullanan şoförün, emekçi mesaisinin ana derdi kilometre yapmak, yolcu taşımak ve günlük yevmiyesini, aylık kirasını, yıllık geçimini sağlamak.
Ticari taksilerin sahibi olup da taksinin direksiyonu başında olan insan sayısı artık yok denecek kadar azaldı.
Ticari taksinin sahibi olup da taksinin direksiyonuna geçenler de genelde akşam saatlerinden sonra ya çalışmamayı, ya da aracı taksi şoförüne vererek geceyi onun geçirmesini tercih ediyorlar.
Yani risk altındaki saatlerde taksiler risk altında çalışmayı kabul eden taksi şoförlerinde.
Aldığım duyumlara göre zaten çoğu taksi şoförünün sigortası dahi yok.
Kanunen olması gerektiği halde, getiri, götürü usulüyle işler hallediyor, işletme mantığı işliyor.
Taksi şoförlerinin bu yüzden hayatları her anlamda riskte.
Kanunların uygulanması, kanunlara ek yönetmeliklerle de taksi şoförlerinin özellikle gece çalışan taksilerde güvenliklerinin sağlanması gerekir.
Koruyucu kabin olabilir, koruyucu kafes olabilir vs.
Gece çalışan taksi de taksi şoförünü koruyan ekipmanlarının olması şart olmalı.
Ekmeğinin ve emeğinin derdinde olan taksi şoförlerinin can derdini düşünmemesi gerekir.
Vesselam.