İhracat rakamları ile sektörün önde gelen küresel markaları arasında yer alarak Türkiye’yi dış pazarda temsil eden Termikel, sektörde öncül olan tescilli tasarımları ile ilkleri gerçekleştiriyor. Endüstriyel tasarımlarını özgün kültürler ile sentezleyerek piyasaya sunan firma, Avrupa, Güney Amerika, Orta Doğu, Afrika, Asya ve Avustralya başta olmak üzere 75 ülkeye ihracat yapıyor…
Gelişen dünya teknolojilerinde ankastre set üretimleri tüketicilerin vazgeçilmezlerinden. Son yıllarda teknoloji ile sentezlenen endüstriyel tasarımlar, spesifik üretimler ve gittikçe yaygınlaşan ergonomik ürünler ilk tercihler arasında yer alıyor. İhtiyaç ile birleşen modern tüketim trendleri küresel boyutta sektöre yeni bir ivme kazandırıyor.
“ TÜRKİYE DÜNYANIN EN HIZLI BÜYÜYEN 3 ÜLKESİNDEN BİRİ ”
Klasik çizgiler dışında üretimler ortaya koyan Termikel, tescilli tasarımlarının yanı sıra geçmişin hatırda kalan cazibesini ürünlerinde yaşatma konusunda iddialı. Ürünlerinin yüzde 80’ini ihraç eden Termikel, ihracatının yüzde 70’ini Avrupa ülkelerine özel tasarımlar üzerinden gerçekleştiriyor. ÖTV’nin sıfırlandığı beyaz eşya sektöründe yılın ilk 6 ayında gözlemlenen yüzde 27’lik artış üzerine açıklamalarda bulunan Termikel Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Kaya: “ Türkiye, geçtiğimiz 4 aylık sürede dünyanın en hızlı büyüyen 3 ülkesinden biri.
Son yıllarda yaşanan tüm zorluklara ve sıkıntılara rağmen rakamlara göre yüzde 5 büyüme kaydettik. Bu büyüme ile Ocak – Haziran 2017 arasında yüzde 27’lik bir veri ile beyaz eşya tarihinde görülen ender bir olaya imza atıldı. Devletin sağlamış olduğu KDV ve ÖTV’nin kaldırılması ile doğru orantılı ilerleyen gelişmelere nüfus artışı, yeni konut inşaaları gibi kalemler eklendi. Dünya’da beyaz eşya piyasası son 12 ayda yüzde 7 büyürken, Türkiye’de bu rakam yüzde 24. Ülkemiz için önemli bir veri olan rakamlar ile tüm zor şartlara rağmen başarılı olduğumuz görünüyor “dedi.