Son yıllarda yakaladığı çıkışla dünyanın en popüler sosyal medya uygulamalarından olan TikTok, kullanıcı yelpazesini daha da genişletmek istiyor. Bu bağlam hareket eden şirket yeni bir alana giriş yapmak için hazırlanıyor.
ByteDance, TikTok Music için ilk adımını attı
1 buçuk milyara yakın kullanıcı sayısıyla önemli bir kitle tarafından benimsenen TikTok, kullanıcı deneyimini arttırmak için sık sık yeniliklere sahne oluyor. Bu adımlardan sonuncusu ile de Spotify, YouTube Music ve Apple Music gibi platformlara rakip olacak.
Platformun ana şirketi ByteDance, yeni platform için ticari marka başvurusunda bulundu. TikTok Music adı ile sahne alması beklenen uygulama piyasadaki ünlü müzik uygulamalarıyla oldukça benzerlik gösteriyor. Şirket, yeni platformu hakkında bazı bilgiler verdi.
Aktarılan bilgilere göre TikTok Music, kullanıcıların müzik satın almalarını, çalmalarını, paylaşmalarını ve indirmelerini sağlayacak özellikleriyle gelecek. Öte yandan ücretli ve ücretsiz katmanlara sahip olabilir. Ücretsiz katmanının reklamlı olması bekleniyor.
Platform son günlerde sosyal medya algısın az da olsa dışına çıkıyor. Şirket müzik uygulamasının yanı sıra mobil oyun girişimi içinde. Şirket, platformda oynanabilen ve içerik üreticilerinin videolarıyla keşfetmenin mümkün olduğu ‘mini oyunlar’ etkinliği gerçekleştirdi.
Elbette bu girişimler, şirketin ABD ile arasındaki gerilimin gölgesinde gerçekleşiyor. Şirket, son dönemde gizlilik ihlali gerekçesiyle ABD tarafından ciddi baskılarla karşı karşıya. Öyle ki platformun, ABD’deki durumu belirsizliğini koruyor. Öyle ki platform, kapanma yoluna bile gidebilir. Ancak şu anda sessizlik devam ediyor.