Aylık 700 milyonu aşkın kullanıcısıyla adından sıkça söz ettiren TikTok, kullanıcılarına yeni özellikler sunmaya devam ediyor. 15 saniyelik video konseptiyle kısa süre içinde büyük kitlelere ulaşan uygulama, yıllardır bu alanda rakipsiz görülen platformları da geçmeye başladı.
Elde ettiği başarılarla YouTube gibi rakip sosyal medya uygulamalarına da ilham olan TikTok, durumu tersine çevirerek uzun zamandır neredeyse tüm sosyal medya platformlarında kullanılan ve oldukça popüler olan hikaye özelliğini test etmeye başladığını duyurdu.
TikTok Stories
Geçtiğimiz haftalarda YouTube’un TikTok benzeri Shorts özelliğini açıklamasından sonra bir kez daha gündeme gelen platform, uzun yıllardır Instagram ve Snapchat gibi uygulamalarda başarıyla kullanılan hikayeler benzeri özelliğini test etmeye başladı.
Popüler sosyal medya danışmanı Matt Navarra tarafından duyurulan bu yeni özellik, rakip uygulamaların kullandığı hikayeler özelliği ile benzer işlevlere sahip olacak. Basit bir şekilde ”TikTok Hikayeler” olarak adlandırılan bu özellik, tıpkı Snapchat ve Instagram’da olduğu gibi kullanıcının gönderileri 24 saat boyunca yayınlanacak şekilde paylaşmasına imkan tanıyacak.
Aynı zamanda diğer uygulamalarda da kullanılan kaydırma çubukları sayesinde hikayeler arasındaki geçiş kolaylaşacak. Bunun yanı sıra paylaşılan hikayelere yorum yapma ve tepki gösterme de mümkün olacak. Bu özelliği kişilerin takipçileri ile etkileşim sağlamasında yeni bir yol olarak tanımlayan TikTok, uygulamanın doğası gereği hikayelerde yalnızca video içeriklerinin paylaşılmasına izin verecek.
Şu an için test aşamasında olduğu belirtilen TikTok hikayeler özelliği, herhangi bir problem ortaya çıkmaması durumunda önümüzdeki aylarda tüm kullanıcılar için hizmete girecek.