Sosyal medya platformu, 13 ve 15 yaş arasındaki kullanıcılar için saat 21.00‘den itibaren, 16 ve 17 yaş arasındakiler için 22.00‘den sonra push bildirimleri göndermeyecek. Şirket böylece belli yaş gruplarının işlerine, çalışma hayatlarına, rahatlamaya ve uyumaya zaman ayırıp odaklanmasını hedefliyor. Platform ayrıca, 16 ve 17 yaşındaki kullanıcılarının doğrudan mesaj almayı seçmesinin gerektirecek şekilde varsayılan ayarlarını değiştirdiğini duyurdu.
TikTok, dijital alışkanlıklar geliştirmek istiyor
TikTok tarafından yapılan açıklamada, “Özellikle genç kullanıcılarımızın erken dönemde olumlu dijital alışkanlıklar geliştirmelerine yardımcı olmak istiyoruz” denildi.
TikTok daha önce yaptığı bir duyuruda, doğrudan mesajlaşmayı yalnızca 16 yaşından büyüklere uygun hale getirmişti. Şimdiyse platform, ilk TikTok’larını yayınlamadan önce, 16 yaşından küçüklerin artık videolarını kimlere görünür yapacaklarını seçmelerinin isteneceğini de aktardı.
Ulusal Çocuklara Zulüm Önleme Derneği’nin çevrimiçi çocuk güvenliği başkanı olan Andy Burrows, TikTok’un endüstri liderliği gösterdiğini belirterek, hareketin suçluların çocukları takip etme fırsatlarını azaltacağını söyleyerek yeni önlemleri memnuniyetle karşıladı. Burrows ayrıca son haftalarda birkaç teknoloji devi tarafından açıklanan yeni güvenlik önlemlerinin arkasında olduğunu da aktardı.
Söz konusu düzenlemelerden birisi Google tarafından geldi. Şirket, çocukların resimlerini görsel arama sonuçlarından kaldırmanın yollarını ve YouTube Kids ürününde yaptığı değişiklikleri duyurdu. Apple ise, çocuklara yönelik cinsel istismar materyalleri tespit etmenin ve çocukları cinsel içerikli materyaller alıp göndermeleri durumunda ebeveynlerini uyarmanın yeni yollarını arıyor.