Mastercard’ın Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Bölgesilerinde (EEMEA ) yer alan pazarların incelendiği araştırmaya göre; nakit, özellikle küçük işlemlerde en popüler ödeme biçimlerinden biri olmaya devam ediyor ve ankete katılanların yüzde 66'sı geçen yıl nakit ödeme yaptığını açıklıyor. Mastercard’ın dünya genelinde 35 binden fazla kişinin katıldığı araştırmada tüketicilere kripto, Şimdi al Sonra Öde(BNPL), dijital ödemelerin momentumu, biyometride güvenlik ve kolaylık, günlük finans olmak üzere beş odak alanında anketler gerçekleştirildi. Araştırmaya göre 2021 yılında insanların yüzde 85'i en az bir yeni ödeme yöntemi kullandığı ortaya çıktı. Tüketicilerin yüzde 71'i parmak izi tanıma sistemi, yüzde 63'ü ise ödeme yapmak için yüz tanıma sistemini kullandı. Tüketicilerin yüzde 65'i BNPL taksit planını büyük veya acil bir satın alma için kullanmayı tercih ederken, yüzde 35'i küçük, günlük bir satın alma için de kullanmayı tercih ediyor.
Tüketiciler biyometrik ödemeler konusunda endişeli
Araştırmaya göre; biyometrik ödemeler kolay ve güvenilir olsa da kullanıcılarda veri erişimine ilişkin endişelerin olduğu ortaya çıktı. Hesaplar/uygulamalar veya mobil satın almalar için kimlik doğrulaması, günümüzde biyometrinin en sık kullanıldığı alanların olduğu saptandı. Biyometrinin en az kullanıldığı alan ise mağaza içi satın alma olarak belirtiliyor.
BNPL kullanımının 2026’da yüzde 24 olması bekleniyor
Buy Now Pay Latter (BNPL) çözümü yani Şimdi Al Sonra Öde; yüksek ödemeler gerektiren harcamalarda kredi kartı limitini bloke ettirmek istemeyen kullanıcılar ya da kredi kartı limitini aşan harcamalar için çok kullanışlı bir sistem olmasına rağmen, kullanıcıların bankalardan gelen taksit önerilerini daha çok tercih ettiği ortaya çıktı. BNPL 2021’te global e-ticaret işlemlerinin yüzde 9’unu oluştururken, 2026’da yaklaşık yüzde 24’ünü oluşturması bekleniyor.
Tüketicilerin yüzde 41'i geçtiğimiz yıl içinde kriptoyla ilgili en az bir faaliyette bulundu
Bitcoin'in piyasaya sürülmesinden on yıldan fazla bir süre sonra, kripto para birimi hala çoğunlukla bir yatırım aracı olarak görülüyor. Araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 11'i dijital bir varlık kullanarak bir satın alma işlemi gerçekleştirdiğini ve yüzde 36'sı ise önümüzdeki dönemde kripto ile ödemenin gerçekleştirebileceğini belirtiyor. Kripto paranın değerindeki son düşüşten önce yapılan araştırmada tüketiciler sektörde daha fazla istikrar görmek istiyor. Yüzde 59'u kriptonun saygın bir kuruluş tarafından verildiğini veya desteklendiğini bilseler kripto konusunda daha güvende hissedeceklerini kabul ediyor. Ve yüzde 63'ü hükümetin kripto para birimini ve sabit para sektörünü düzenlemesi gerektiği konusunda hemfikir.