Bodrum Belediyesi, BODER, BOTAV, Bodrum Ticaret Odası gibi kentin önde gelen kurumlarının katkılarıyla 3 gün boyunca tanıtım gerçekleştiren Bodrum standına fuardaki ilgi büyük oldu.
Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Bodrum Temsilcisi ve Bodrium Hotel & SPA Genel Müdürü Yiğit Girgin, fuar kapsamında otelciler, acenteler ve tur operatörleriyle yeni işbirlikleri için görüşmeler sağladıklarını söyledi.
Turizm sektörü olarak 2024 yılı için bir yol haritası çizdiklerini ve fuar katılımının yüksek olduğunu vurgulayan Girgin, yeni sezon için moral depoladıklarını dile getirdi.
Yılın son döneminde, sezon öncesi tanıtım atağının ilk adımını İzmir'den attıklarını belirten Girgin, “Erken rezervasyon ve yılbaşı rezervasyonlarına baktığımızda henüz 2024 için olumsuz bir tablo yok. Ekonomik gelişmeler ve Maliye Bakanımız Sayın Şimşek’in de dediği doğrultuda 2024 yılı için yapılan öngörülerde iç pazarın daralacağını, başta merkez Avrupa olmak üzere yurt dışı pazarların ise hareketleneceğini tahmin ediyorum. Dış pazarı geri kazanıp, ülkemize ve bölgemize geri gelmelerini artıracak tanıtımlara devam etmeliyiz. Türkiye ve Ege Bölgesi olarak kendi hikayemizi yazmalı ve anlatmalıyız. Maliyetler bu yıl yine önemli bir rol oynayacak. Dövizin artışıyla, bu yıl olduğu gibi maliyetlerin enerjiden, personele, gıdadan diğer sarf malzemelerine kadar artış göstereceğini düşünüyorum. Bu nedenle erken rezervasyonlar hem sektörü olumlu etkileyecek, hem de sürdürülebilir bir sezon için önemli altyapı oluşturacak. Ülkemiz turizmi ekonomik ve jeopolitik açıdan dış etkenlerden kolayca etkileniyor. Öncelik olarak 2024 yılında, 2023 yılı rakamlarına ulaşmamız lazım. Önce mevcudu korumak gerekiyor. Bunun üstüne çıkarsak önemli bir ivme yakalarız” diye konuştu.
Fuar kapsamında firmaların birbirleriyle görüştüğünü, hem yurt içi hem de yurt dışına yeni destinasyonların tanıtıldığı ve anlaşmaların imzalandığını dile getiren Yiğit Girgin, sözlerini şöyle sürdürdü; “Sektörel işbirliğini geliştirmek, iş hacmini artırmak, yeni destinasyonların tanıtımı ve pazarlanması için önemli bir platformdayız. Sektör adına verimli olmasını dilediğim bir fuarı daha geride bıraktık. Ege Bölgesi’nin tek uluslararası fuarı olan Travel Turkiye İzmir’in genişleyerek daha da büyümesini diliyoruz. Bodrium Hotel & SPA olarak, Bodrum'un tanıtımı ve yeni işbirlikleri için farklı acentelerle de görüştük. Yılın 12 ayı açık olan Bodrium olarak yeni pazarlardaki iş hacmimizi geliştirmek için tanıtım çalışmalarımızı sürdürüyoruz”