Türk Denizciliğinin Yolu 2017 Açık

İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, dünya ve Türkiye’nin olumsuz gelişmelerle dolu bir yılı geride bıraktığını belirterek, yeni yılın insanlığa barış ve huzur getirmesini diledi.

 Denizcilik sektörü açısından 2016’nın olduğu gibi 2017’nin de zorlu geçeceğine dikkat çeken Öztürk, tamamlanan ve devam eden büyük altyapı yatırımlarının Türk denizciliğinin yolunu açacağını ifade etti. 

Öztürk, “2016 yılında 15 Temmuz’daki darbe girişimi, terör saldırıları, bölgemizdeki savaş, Amerikan Merkez Bankası’nın faiz artırımı gibi her alanda hepimizi sarsan gelişmeler yaşadık. Ekonomi 7 yıl aradan sonra ilk kez küçüldü. Döviz kuru ve petrol fiyatlarındaki artış piyasaları olumsuz etkiledi. Ülkemizin döviz kaynakları olan ihracat yerinde sayarken, turizm sektörü kan kaybetti. Ancak ülkemiz bütün bu badirelerden birlik ruhu sayesinde dimdik ayakta çıkmayı başardı. Ülkemiz 2017’de atılacak adımlarla sıkıntılı dönemi geride bırakacak, daha güçlü adımlarla büyümeye devam edecektir” dedi. 

İZMİR’E MODERN KRUVAZİYER LİMANI

İzmir denizciliği açısından 2016 yılında güzel gelişmelerin yaşandığını ifade eden Öztürk, denizci Başbakanımız Binali Yıldırım’ın İzmir projeleri için büyük şans olduğunu söyledi. Öztürk, şöyle konuştu: “TCDD Genel Müdürlüğü ile İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin birlikte yürüttüğü İzmir Körfezi ve Limanı Rehabilitasyon Projesi’nde ÇED onayı çıktı. Hazırlık çalışmaları devam eden ihaleler ile 2017’de tarama çalışmalarına başlanacak. Kuzey aksında açılacak kanal İzmir Körfezi’nde sirkülasyonu sağlayacak. 250 metre genişlik ve eksi 14 metre derinliğe sahip olacak 13 kilometrelik yaklaşma kanalı ile daha büyük konteyner gemileri Körfeze rahatlıkla girebilecek. İzmir ve ülkemiz için vazgeçilmez değerde olan Alsancak Limanı’nı yaşatmak için büyütmek gerekiyor. Tarama sayesinde limanın büyüme imkânı artacaktır. Konak Belediye Başkanı Sema Pekdaş, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’nın kruvaziyer limanı ve yük limanı imar planlarına itiraz etmeyeceklerini açıkladı. Limanın özelleştirilip gerekli yatırımların yapılması ve verimli şekilde çalıştırılmasının önü açıldı. Böylece İzmirimiz, 4-5 geminin aynı anda yanaşabileceği, modern yolcu terminaline sahip kruvaziyer limanına kavuşma fırsatını yakalayacaktır”.

2017 yılında dünyanın en büyük denizcilik fuarlarından olan Boat Düsseldorf’a ve kruvaziyer sektörünün küresel buluşması Miami Kruvaziyer Fuarı’na katılacaklarını açıklayan Öztürk, kruvaziyer firmalarının yetkilileri ile bir araya geleceklerini söyledi. Öztürk, limancılık, deniz turizmi, balıkçılık, tekne imalatı, su sporları gibi çok farklı alanda faaliyet gösteren üyelerinin sorunlarını çözmeye yönelik çalışmalara devam edeceklerini vurguladı. Öztürk, “Denizci Millet, Denizci Ülke” ülküsü doğrultusunda çocukları ve gençleri deniz ile buluşturacakları etkinlikleri sürdüreceklerini söyledi. 

Türk sahipli teknelerin Türk bayrağına geçmesinin sektöre önemli faydalarının olacağını dile getiren Öztürk, deniz turizminin parlayan yıldızı marinacılık sektörünün, bölgedeki yeni yat limanı projeleri ile gelişmesi gerektiğini ifade etti.

LİMANLAR KÜMELEŞEREK BÜYÜYECEK

İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi’nin Ayvalık’tan Dikili’ye dek uzanan sorumluluk sahasında 18 adet liman ve kıyı tesisinin faaliyet gösterdiğini belirten Öztürk, Alsancak Limanı ve Aliağa’daki konteyner limanlarında elleçlenen yük hacminin 2016 yılında 1.3 milyon TEU’yu geçtiğini söyledi. Öztürk, “Bölgemizdeki her liman yeni yatırımlarla kapasitesini büyütüyor. Aliağa’nın Türkiye’nin liman ve enerji üssü olma niteliği her geçen gün güçleniyor. İlk etabı hizmete giren APM Terminals’in işlettiği Petlim Limanı ile beraber bölgemizin toplam elleçleme kapasitesi 4 milyon TEU’ya yaklaşacak. Arz ve talep arasındaki dengesizlikten dolayı Kuzey Ege Çandarlı Limanı’nın yeni bir vizyonla tasarlanması gerekiyor. Her bir limanımızın belli alanlarda uzmanlaşarak ve kümeleşerek hizmet vermesi, İzmir’in limanlar bölgesi olma hedefine katkı yapacaktır. İzmir Limanlar Bölgesi, ülkemizin ve bölgenin en değerli aktarma merkezi olmaya adaydır. Bunun için limanları üretim merkezlerine ve ulaşım ağlarına bağlayacak lojistik merkezler ile karayolu ve demiryolu yatırımları bir an önce tamamlanmalıdır” diye konuştu.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri